بازدید معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران از شهرک صنعتی سدید

عصر امروز دکتر فتحعلی محمدزاده، معاون محترم فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران به همراه مهندس مجید غفاری مدیرعامل محترم شرکت شهرک‎‌های صنعتی استان کرمان و چند تَن از کارشناسان این شرکت، از شهرک صنعتی سدید صانع دیدن کردند.

 

دکتر محمدزاده در این بازدید با اشاره به ویژه بودن موقعیت شهرک صنعتی سدید و دارا بودن شرایطی خاص و استراتیژیک، توصیه کرد تا دست اندرکاران شهرک سعی کنند تا حتی المقدور، بیشتر از شرکت های دانش بنیان جهت فعالیت در این شهرک دعوت به عمل آید. ایشان نزدیکی بسیار زیاد این شهرک به شهر را نیز یکی عوامل بسیار موثر در بهبود عملکرد شرکت های دانش بنیان دانست و استفاده از این مزیت را در کنار سایر مزیت های شهرک، بسیار مناسب این شرکت ها قلمداد کرد.

 

همچنین معاون محترم فنی سازمان صنایع کوچک تصریح کرد که به منظور سازماندهی هرچه بهتر شرکت های دانش بنیان در شهرک سدید، بهتر است که کادر شهرک با سرکشی از سایر شهرک های صنعتی در سطح کشور که توجه ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان گذارده اند، از اطلاعات، دانش و تجربیات این شهرک ها نیز به نحوه احسن استفاده و بهره برداری شود.

 

ایشان با اشاره به پتانسیل بالای شهرک های صنعتی خصوصی در سطح کشور ادامه داد، ما در حال حاضر به 110 شهرک صنعتی خصوصی در سطح کشور جواز تاسیس داده ایم که تاکنون 62 مورد آنها (ازجمله شهرک صنعتی سدید) به بهره برداری رسیده اند و در این میان، هم اکنون تعداد 22 هزار شاغل نیز در شهرک های سطح کشور داریم.

 

جناب آقای فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه شهرک سدید در منطقه به خوبی گُل کرده است گفت، به منظور سهولت کار سرمایه گذاران در این شهرک، لازم است چک لیستی از کلیه زیرساخت های موجود فراهم شده و حتی در این چک لیست، مجموعه ی مزایای عمومی و مزایای اختصاصی شهرک اعم از مجوزها، امتیازهای موجود و ... نیز کاملا مشخص گردد تا شخص در زمان حضور در شهرک دچار سردرگمی نشود.

 

در این بازدید، جمعی از کادر مدیریتی شهرک همچون مهندس علی معینی، مهندس محسن امیری و مهندس محمدحسین دهقان نیز حضور داشتند. که مهندس معینی نیز درخصوص وضعیت عملکردی شهرک تاکنون توضیحاتی داد و همکاری سازمان صنایع کوچک و همین طور شرکت شهرک های صنعتی کمال تشکر را ابراز داشت.

علاوه بر این، آقای علی معینی از شرایط سخت و چالش های مربوط به برخی از نهادهای مرتبط با مجوزها و پیشبرد کاری شهرک خبر داد که پیشتر این چالش ها روند راه اندازی و احداث شهرک را بسیار کند نمود و در حال حاضر نیز برای انجام برخی از امور تکمیلی، مشکلات بروکراسی اداری را تشدید نموده اند؛ و از مسئولانی همچون دکتر محمدزاده خواستار مساعدت در جهت رفع این مشکلات شد.

 

مهندس معینی با اشاره به تعویل چند ساله ی شروع کار شهرک گفت، روال سخت اداری در برخی از نهادها سبب شد که بهره برداری از این پتانسیل بسیار خود با تاخیر زیاد صورت پذیرد به طوری که اگر این روند فرسایشی وجود نداشت، احتمالا امروز می بایست به جای 50 واحد صنعتی در این شهرک، شاهد راه اندازی 150 واحد صنعتی می بودیم، و عدم مشاهده ی رشدی حتی تا سه برابر نیز به دلیل همین تاخیرها است.

 

در پایان معاون محترم فنی سازمان صنایع کوچک نیز با اشاره به تلاش مداوم این سازمان در جهت حذف مشکلات پیش روی شهرک ها، خاطرنشان کرد تا حد امکان این سازمان تمام همت خود را به کار بسته و خواهد بست تا آنجا که امکان دارد، روند اخذ مجوزها و پیگیری راه اندازی شهرک های صنعتی آسان شود.