در شهرک صنعتی سدید معنویت به خوبی در کنار کار و فعالیت اقتصادی وجود دارد

حجت الاسلام محمدباقر جعفری، امامِ جماعت شهرک صنعتی سدید ظهر امروز ضمن تبریکِ حضور در ماه مبارک رمضان و تسلیت به مناسبت شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع)، گفتگوی خود را با خبرنگار گروه رسانه‌ی این شهرک، آغاز کرد و از حضورِ پررنگ معنویت در این شهرک گفت؛


حجت الاسلام جعفری، با بیان اینکه از مهرماه 1399 در امر اقامه‌ی نمازِ ظهر و عصر و تبلیغ در این شهرک مشغول به خدمت می‎‌باشد، ادامه داد؛ با نظر به خواست و پیگیریِ جوانانِ این شهرک، من از همان ابتدای ورودم به این شهرک، علاوه بر اقامه‌ی نماز، شروع به بیان مباحث معرفتی و اخلاقی، توضیح و تفسیر احکامِ شرعی، ترسیم خطوط کلی دین و مذهب و ... کردم.


این مبلّغ دینی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی‌اش ادامه داد؛ اگرچه به لطف خداوند، در چند سال گذشته در مناطق مختلف استان (اعم از شهرستان‌هایی همچون کرمان، زرند، کوهبنان و مناطقی دیگر نظیر سیریز، کیان‌شهر، برخی از روستاها، معادن و ...) به امر مقدس تبلیغ مشغول بوده‌ام؛ اما فعالیت در این شهرک توفیقی بزرگ برای من بوده که در کنارِ جوانانی که به امر تولید همت گمارده‌اند به اقامه‌ی نماز و ترویج دین بپردازم.


امامِ جماعت شهرک صنعتی سدید بر اهمیت توجه به پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و خاطرنشان کرد؛ اگرچه حساسیت موضوع کرونا در این ایام، توجه بیشتر و دقیق‌تر به رعایت مسائل بهداشتی را می‌طلبد، اما این موضوع سبب بروز محدودیت‌ در امور معنوی شهرک نشده است، به طوری که در این ایام، ضمن رعایت ضروریاتِ بهداشتی، اقامه‌ی نماز و جلساتِ معنوی و معرفتی با قوت در مکان‌های باز صورت می‌گیرد، که این مسئله نیز حاکی از این است که محدویت‌ها نمی‌تواند مانعی برای جوانانِ این شهرک چه در مسیرِ کار و تلاش و تولید و چه در مسائل معنوی و دینی باشد.

 


محمدباقر جعفری ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای بهره‌برداری حداکثریِ عبادی دانست و تصریح کرد؛ دقتِ نظر فعالانِ این شهرک به این موضوع سبب شده تا با وجودِ اهمیت مسئله‌ی کار، تلاش و فعالیت‌های تولیدی، مسائل دینی، اعتقادی و عبادی مغفول نماند، به طوری که در این ایام، علاوه بر برنامه‌های معرفتی، اخلاقی و بیان احکام و ... که پیشتر نیز داشتیم، هر روز دقایقی خطابه‌ای پیرامون ماه مبارک رمضان و فضیلت های قرائت قرآن داریم، که حلقه‌های معرفتی جوانانِ این شهرک، تکمله‌ای بسیار مناسب بر این موضوع است.


این فعال فرهنگی، به دقتِ نظرِ توأمان جوانانِ شهرک صنعتی سدید بر روی مسائل مادی و معنوی اشاره کرد و افزود؛ به لطف خدا، جوانانِ این شهرک افرادی دغدغه‌مند و پر تلاش هستند که علاوه بر همت بلندشان در موضوع کار و تلاش، مباحث فرهنگی و معرفتی نیز از حساسیت‌های بسیار ویژه‌ی ایشان است به طوری که اهتمامشان علاوه بر کسب روزی و پویایی اقتصادی این است که به طور مستمر معنویت در کسب و کارشان نمود داشته باشد.

از همین رو است که با اندک نظری در روندِ فعالیت این جوانان، به خوبی این نکته به چشم می‌خورد که آنها معنویت و مادیات را در کنار هم قرار داده اند و این دو را با هم بالا می برند؛ و بسیار عالی است که جوانان در کنار کسب و کار و تولیداتشان، این بحث معنویت و اقامه‌ی نمازشان را نیز به صورت جدی داشته باشند.

 

وی ادامه داد؛ به نظر من، در شهرک صنعتی سدید معنویت به خوبی در کنار کار وجود دارد، چراکه علاوه بر مسئولین شهرک، فعالانِ در واحدهای تولیدی نیز هنگامی که بانگ اذان بلند می‌شود، سریعا دست از کار می‌کشند و برای اقامه‌ی نماز محیا می‌شوند، نمازشان را به جماعت برگزار می کنند و از فضیلت نماز جماعت بهره‌مند می‌شوند؛ و پس از انجام فرایض دینی خود، مجددا به کارِ اقتصادی خودشان بازگشته و به روال خود ادامه می‌دهند.


حجت الاسلام جعفری چشم‌انداز شهرک صنعتی سدید را، دورنمایی روشن و موفق قلمداد نمود و اضافه کرد؛ برنامه‌ی کنونی شهرک بسیار حساب شده و هوشمندانه چیده شده است و اگر روندِ رشد و پویایی شهرک و فعالانِ آن با همین منوال، همین تلاش و همین دیدگاه پیش برود، ان شاالله آینده‌ی بسیار خوبی در انتظار این شهرک است و جوانان بسیار زیادی نیز می‌توانند در این شهرک مشغول به کار بشوند.


این روحانی ولایی به منویات رهبر معظم انقلاب اشاره نمود و تاکید کرد؛ ان شاالله بحث تولید که مقام معظم رهبری هم در چندین سال گذشته بحث و شعار اصلیشان روی همین موضوعِ تولید داخلی کشور و حمایت از تولیدات داخلی بوده است، با اشتغال جوانان در این شهرک، می‌تواند به صورت گسترده‌ای اجرایی شود و پتانسیل‌های بسیار بالای این شهرک نیز می‌تواند شرایط بسیار خوبی را برای جامه‌ی عمل پوشاندن به منویات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فراهم سازد.


جعفری از خاستگاه شهرک صنعتی سدید حرف به میان آورد و اضافه کرد؛ یک نکته که در این شهرک بیشتر به چشم می‌خورد، این است که همه‌ی جوانان که الان در شهرک در مسند کار هستند مسجدی بوده‌اند و کماکان نیز از اهمیت حضور در سنگر مسجد غافل نشده‌اند؛ در واقع آنها همان کسانی هستند که پای منبرها نشسته‌اند و در صف‌های نماز جماعت حاضر بوده‌اند. حال همین جوانانِ مذهبی و مسجدی آمده‌اند و شروع به فعالیت اقتصادی، تولید و حمایت از تولید کرده‌اند، و به لطف خدا، تمامی جوانانِ شهرک از جوانانی می‌باشند که مطیع و گوش به فرمان ولایت هستند و از همین رو است که هر چه رهبرشان در زمینه‌ی اقتصادی فرموده‌اند، آنها نیز به خوبی بدان عمل می‌کنند.


در پایان، حجت الاسلام جعفری با طلب خیر و برکت برای جوانانِ دغدغه‌مند این شهرک، گفت؛ من نیز آرزوی صحت، سلامتی و طول عمر برای همه‌ی این عزیزان را دارم؛ چراکه آنها عزیزانی هستند که هم در حال کارند و هم معنویت خودشان را تحکیم می‌بخشند و هم بسیار علاقه‌مند شرکت در این مباحث و مسائل معنوی‌اند. انجام فرایض دینی یک بحث است و میل و رغبت وافر به انجام این فرایض بحثی دیگر؛ و جوانانِ این شهرک، همه مایل و راغب به پیاده‌سازی فرهنگ والای دینی در این شهرک هستند، و خداوند متعال اجرشان دهد.
الحمدالله این جوانان این گونه هستند و من هم برایشان آرزوی موفقیت دارم و ان‌شاالله هم در کارشان موفق باشند و هم در امر تولید و هم در اقتصاد و هم در کنار کارشان، در ادامه نیز محور کارشان را معنویت و خدا قرار بدهند.