چرا شهرک صنعتی سدید، شهرک نمونه کشوری شد؟

در دورانی پر از مشکل و چالش که گریبان گیر تولیدات و صنایع داخلی شده است، بسیار از شهرک‌های صنعتی نیز با این چالش‌ها و مشکلات آن روبرو شده‌اند، و همین موضوع سبب شده است که در سال‌های اخیر، شهرک‌های زیادی دستخوش خشکسالی اقتصادی شوند و واحدهای تولیدی بسیار زیادی در شهکرهای مختلفی کار تولید خود را رها کرده‌اند.

در این شرایط، استان کرمان، بالاخص شهرستان کرمان نیز از این موضوع مستثنی نبوده و شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی زیادی بوده است.

 

شهرک صنعتی سدید، شهرک نمونه کشوری

اما در همین ایام سخت و ناگوار، شهرک صنعتی سدید به همت تعدادی جوان و با دستانی خالی از هیچ به جایگاهی رسید که در سال 98 به عنوان شهرک نمونه کشوری انتخاب شود.

دلیل این امر، نه صرفا به دلیل پویایی در تولید و اشتغال بوده، بلکه فارغ از این موضوعِ مهم، حرکتی به پا خواسته از دلِ عمومِ جوانان بوده است که با وجود عدم اتصال این جوانان به قدرت، ثروت، رانت و ...، و با وجود تحمل مشکلات و مشقت‌های زیاد، باز هم این حرکت به سرانجامی خوش و کم نظیر منجر شد.

 

جوانان سدیدی، الگوی عزمِ راسخ

در واقع تنها دارایی حقیقی جوانانِ شهرک سدید، عزمِ راسخی بود که سبب شد همان چالش‌هایی که سایر واحدهای تولیدی را به رکود و تعطیلی کشاند، آنها را قوی‌تر و محکم‌تر نماید. و بی شک اگر این عزمِ جزم این جوانان نبود، امروز نمی‌بایست هیچ اثری از شهرک نمونه‌ی کشوری در نزدیکی شهر کرمان باشد.

و قطعا شیوه‌ی پرفراز و نشیب اما کاملا عملی که این جوانان برای رسیدن به خواسته‌ی خود در پیش گرفتند، راهکاری کاملا قطعی است که هر جوانی در مسیر رسیدن به اهداف و خواسته‌‌هایش می‌تواند از آن بهره‌ بگیرد.

 

سدید پذیرای جوانانِ کرمانی و غیرکرمانی است

و امروز شهرک صنعتی سدید چه از لحاظ زیرساخت، چه مزیت‌های منحصر به فرد و کم‌نظیر، و چه راهبرانی که خود در مسیر شکوفایی این شهرک تجربیات گران‌مایه و ارزنده‌ای را به دست آورده و امروز نیز این تجربیات را در کمال سخاوت، به رایگان در اختیار سایر جوانان قرار می‌دهند؛ در موقعیتی بسیار بالا و شرایطی کاملا بالنده قرار دارد و با نظر به آینده‌ای بسیار درخشان‌تر از اکنون که در انتظارش است، موقعیتی بسیار مناسب را برای هر جوان جویای موفقیت در کسب و کار ایجاد نموده است.

و با نظر به اینکه، ورود به این شهرک هیچ شرط محقق شدنی را نمی‌طلبد، هر یک از جوانان می‌توانند با وارد کردن کسب و کار خود در این شهرک، از مزیت‌های بسیار آن به راحتی برخوردار شوند.