امنیت خاطر در شهرک صنعتی سدید

وقتی در حوزه‌ی کسب و کار حرف از امنیت به میان می‎آید؛ اذهان آگاهانه و یا ناآگاهانه درگیر دو قسم از مخاطرات می‌شوند، مخاطراتِ بیرونی و درونی؛ مخاطراتِ بیرونی مربوط به مسائلی هستند که می‌توانند به نحوی از طرف هر فرد و یا هر کسی به کسب و کار ما آسیب برسانند؛ و مخاطراتِ درونی در واقع ترس‌ها و واهمه‌هایی هستند که هم از مخاطرات بیرونی و هم از مشکلات و معایب شخصی نشات می‌گیرند و موجب ایجاد تلاطم در درون انسان می‎‌شوند.

سیل، زلزله، آتش‌سوزی، سرقت، وقوع بیماری‌ها و ... نمونه‌هایی از مخاطراتِ طبیعی و یا مصنوعی (ساخته‌ی بشر) هستند که از بیرون می‌تواند کسب و کار را تهدید کنند و موجب خسارت و آسیب‌رسانی به روند کار شوند.
و ترس از مخاطرات بیرونی، عدم باور به توانایی‌های خود، احساس ضعف و ناتوانی در اداره امور، ترس از عدم توان رقابت در بازار و ... نیز نمونه‌هایی از مخاطراتی هستند که اگرچه صرفا در ذهن آدمی شکل می‌گیرند، اما می‌توانند شدیدا در روندِ اصولیِ کار تاثیر سوء گذاشته و با بروز اختلالات، موجبات آسیب‌رسانی جدید به کسب و کار را فراهم آورند.

 

مخاطرات برای موفقیت در کسب و کار مضر هستند

بی شک تا زمانی که مخاطرات بیرونی و درونی زیاد و غیرقابل اغماض باشند، احتمال کسب موفقیت‌ها در شغل و حرفه بسیار پایین می‌آید. لذا هر کس که به دنبال کامیابی‌ها در کسب و کار خود است، باید به نوعی مخاطراتی که حرفه‌اش را تهدید می‌کند را حذف و یا تا حد امکان کمرنگ کند.

در این بین اگرچه هر دو گونه‌ی مخاطرات می‌تواند امنیت کسب و کار را به طور جدی به خطر بیاندازد؛ اما مخاطرات درونی بیشترین اثرگذاری سوء را بر روی کسب و کار دارند چراکه این نوع مخاطرات هم از از دورن تفکرات منفی و اذهان ضعیف انسان‌ها شکل می‌گیرند و هم از مخاطرات واقعیِ بیرونی، و به همین دلیل حجم و اثرگذاری این مخاطرات بسیار بیشتر است؛ و البته این در حالی است که مخاطرات درونی عموما کمتر به چشم می‌آیند.

 

شهرک صنعتی سدید، از بین برنده‌ی مخاطرات و ایجاد کننده‌ی امنیت

تیمِ مدیریتی شهرک صنعتی سدید، با دانش بر موضوعات فوق و با نظر به تحقیقات و مطالعات زیادی که در این خصوص نموده‌ است؛ تمام تلاش خود را در از بین بردن مخاطرات و استقرار امنیت کامل در دلِ شهرک، واحدهای تولیدی و ذهن تولید کنندگان به کار بسته است.

از همین رو، این تیم در قدم اول با ایجاد زیرساخت‌های امنیتی همچون پوشش سراسری دوربین مدار بسته، حصارکشی دور تا دور شهرک، کنترل ورود و خروج‌ها توسط پرسنل و ... امنیت انتظامی کامل را ایجاد نموده و گام‌های بعدی با ایجاد بستری مناسب برای ساخت و سازهای کم‌هزینه و مقرون به صرفه، اخذ کامل تمامی مجوزهای رسمی و ...، احتمال خطرات بیرونی را بسیار به صفر نزدیک کرده است.

و علاوه بر موارد یاد شده، با استقرار کارگروه‌ها و تیم‌هایی در دلِ تیم مدیریتی، که برای آنالیز مکرر تولیدکنندگان، عارضه‌یابی مشکلات ایشان و ارائه مشاوره‌ها و راهکارهای کارآمد برای ایشان ایجاد شده است، حل مشکلات درونی هر یک از افرادِ فعال در این شهرک را با بالاترین حد خود رسانده است؛ و بدین صورت تلاش خود در تامین امنیت درونی فعالانِ در شهرک را نیز به صورت حداکثری منصه ظهور گذارده است.