واحد تولیدی ژل آتش زا

ژل آتش زا
واحد تولیدی ژل آتش زا با مدیریت آقای دکتر غنچه پور

 در ژل های آتش زا از ژل الکلی استفاده می شود تا باعث ایجاد و سوختن یک شعله فوری و بسیار تمیز شود. کیفیت ژل های آتش زا بسیار حائز اهمیت است. خرید ژل های آتش زای ارزان قیمت و احتمالا بدون کیفیت باعث ایجاد شعله ای مایل به رنگ آبی می شود که باعث ایجاد گرمای زیادی نمیشود. با استفاده از کمی شیمی می توانید مواد اولیه موجود در خانه را به یک ژل آتش زا تبدیل کنید. درست کردن ژل آتش زا کاری نسبتاً ساده ای است. از ژل های آتش زا میتوان هنگام اردو برای تولید شعله ای پایدار و با دوام استفاده کرد. اتانول یک مولکول بسیار ساده است و معمولاً در تولید مواد شیمیایی تمیز کننده یافت می شود. با واکنش اتانول با استات کلسیم، ژلی تشکیل می شود که دارای خواص بسیار مشابه به سوخت های کمپینگ تجاری است. آماده سازی ژل آتش زا بسیار آسان است؛ اما به یاد داشته باشید که این کار را در محیط سرباز انجام دهید و یا از هود یا دودکش بخار استفاده کنید زیرا این پروسه باعث تولید بخار ید بسیار میشود.
ژل آتش زا چگونه کار می کند؟

برای گرم نگه داشتن غذا، رستوران ها اغلب از خمیرهای سوخت مخصوص استفاده می کنند. آنها یک منبع گرمایی قابل اعتماد، بدون بو و ایمن فراهم می کنند. ژل آتش زایی که شما در خانه درست میکنید کاملاً شبیه به ژل های موجود در بازار است. به محض تماس محلول غلیظ استات کلسیم با اتانول، رسوب کرده و ژل ایجاد می کند. استات کلسیم عملا در اتانول غیر قابل انحلال است، بنابراین، با اتانول یک سوسپانسیون یا شناوری خوب ایجاد می کند که در برابر جریان مقاومت می کند. ساختار دقیق این ژل آتش زا مشخص نیست، اما بسیار پایدار و دارای قوام یکنواختی است. به محض سوختن اتانول، انرژی کافی برای تجزیه استات کلسیم باقی مانده ایجاد می شود. این تجزیه باعث تشکیل استون و کربنات کلسیم می شود.

یکی از واحد های مستقر در شهرک صنعتی سدید تولید ژل آتش زا و ضد یخ می باشد که توسط آقای دکتر احسان غنچه پور مدیریت می شود.

شماره تماس :09137311249