تولید و ساخت سازه های LSF در شهرک صنعتی سدید

LSF
.

تعریف سازه سبک ال اس اف LSF

تعریف سازه سبک ال اس اف LSF

تعریف سازه سبک ال اس اف LSF

سازه ال اس اف LSF سبک که به اختصار به آن سازه فولادی تعریف می شود. یکی از سیستم های نوین ساختمانی است که برای اجرای ساختمان های با طبقات محدود که معمولا تا ۵ طبقه می باشد استفاده می شود و از سیستم های مورد تایید
مهندسان عمران در کشورهای توسعه یافته و مدرن می باشد.

    بیشتر بخوانید: سازه های ال اس اف LSF

این سازه از ورق های فولادی نورد شده برای تامین پایداری ساختمان، صفحات و تخته های گچی به عنوان پوشش درونی و قطعات دیواره خارجی به عنوان نما تشکیل شده است. این سیستم توانایی ترکیب با سیستم های سازه ای دیگر را دارا می باشد. استفاده از این سیستم وزن سازه را تا پنجاه درصد کاهش می دهد و این بزرگترین امتیاز در برابر زلزله می باشد.
این سیستم که شباهت زیادی به روش های ساخت ساختمان های چوبی دارد. بر اساس کاربرد اجزایی به نام استاد (Stud) یا وادار و تراک (Track) یا رانر شکل گرفته است. و از ترکیب نیمرخ های فولادی گالوانیزه سرد نورد شده، ساختار اصلی ساختمان برپا می شود. مقاطع مورد استفاده در این سیستم U,C و Z است، که معمولاً با اتصالات سرد به یکدیگر متصل می شوند.

 

بیشتر بخوانید : قیمت سازه ال اس اف (LSF)

 
عمر مفید سازه های ال اس اف

عمر مفید این ساختمان ها کمتر از ساختمان های رایج نمی باشد. و حداقل عمر مفید این نوع ساختمان ها ۶۰ سال برآورد شده است.

توضیحات بیشتر: عمر مفید خانه های پیش ساخته
مهم‌ترین مزایای سازه LSF چیست؟

مزایای استفاده از سازه LSF در ساختمان‌ سازی متنوع است و طیف مختلفی از کاربردها را در بر می‌گیرد. این مزایا برای گروه سازندگان ساختمان، مصرف‌کنندگان یا همان ساکنین ساختمان و همچنین طراحان ساختمانی وجود دارد.

 

توضیحات  بیشتر:مزایا و معایب سازه ال اس اف

 
ساختار سازه پیش ساخته lsf

ساختار اصلی سازه ال اس اف از ورق گالوانیزه بوده که بهترین متریال که مورد استفاده قرار میگیرد. و تکنولوژی ساخت سازه ال اس اف از کشور نیوزلند وارد کشور شده است. که مورد تایید تمام انجمن ها و نظام مهندسی و شهرداری است. و دارای تاییدیه از وزارت مسکن و شهر سازی می باشد.
طراحی سازه پیش ساخته ال اس اف

در مرحله اول برای تولید سازه ال اس اف طراحی این سازه با نرم افزار مخصوص به تولید سازه ال اس اف FRAMECAD می باشد. صورت می گیرد. که در این نرم افزار تمام ملاحضات نسبت به نیروهای وارد به ساختمان و وزن وارد بر اسکلت سازه و در محاسبه اسکلت سازه آیین نامه ها والزامات ساختمان در آن رعایت می گردد. و تمام خصوصیات یک سازه مهندسی را در بر میگیرد.
ویژگی های سازه فلزی سبک ال اس اف LSF

این سازه ها معمولاً به دلیل سرعت بالا در نصب و اجرا شناخته می شوند. همچنین داشتن ضخامت یکنواخت در عرض مقطع ها و همچنین استفاده از روش رول فورمینگ باعث شده است تا این سیستم سازه ای بیش از قبل مورد توجه مهندسان و همچنین کارفرمایان قرار گیرد.

از دیگر ویژگی های خوب مقاطع فولادی جدار نازک سبکی و قابل حمل بودن آن می باشد. همچنین موارد دیگری نیز جزء ویژگی های سازه فلزی سبک هستند

    انعطاف پذیر بودن سازه: از جمله ویژگی های سازه فلزی سبک، انعطاف پذیری آن می باشد. همین امر است که به طراحان و مهندسان این امکان را می دهد تا ساختمان هایی با اشکال هندسی متنوع بسازند. نکته ی مهمی که سبب این ویژگی در سازه فلزی سبک شده است. این است که می توان ورق ها و مقاطع فولادی جدار نازک را با ضخامت های مختلف و در سایزهای گوناگون بسته به طراحی اصلی ساختمان تولید نمود.

    داوم بیشتر سازه: مقاومت و استحکام از ویژگی های بسیار مثبت و حائز اهمیت در این نوع سازه ها می باشد. به علت استفاده از فولاد در ساخت سازه، استحکام و دوام آن نیز بالا تر رفته است. در اتصال بین بخش های فولادی سازه هیچ کج شدگی و تغییر شکلی اتفاق نمی افتد. که همین امر نیز کار را برای اتصالات بعدی و همچنین بخش های مربوط به سنگ، چوب یا گچ آسان تر می نماید. همچنین فولاد مرغوب به کار رفته در سازه فلزی سبک می تواند در برابر حشرات و همچنین رطوبت و زنگ زدگی مقاومت نماید. چرخش، کج شدگی، جدا شدگی، ترک و خزش نیز در این سازه ها مشاهده نمی شود.

از دیگر ویژگی ها این سازه نیاز کمتر به تجهیزات پیشرفته تر در نصب این سازه ها در با توجه به راحتی و نصب سازه استفاده از تجهیزات، و بدون نیاز به ماشین آلات خاص و در نتیجه هزینه های اضافه نیاز نمی باشد.

 
فناوری سازه های سبک ال اس اف LSF

فناوری سازه های سبک lsf يكي از شيوه هاي  مدرن اجرای سازه مي باشد. كه استفاده از آن از سال ۱۹۵۰ در برخی از کشورها از جمله کانادا آغاز گردید. ولی استفاده گسترده از آن از سال ۱۹۹۰ مورد توجه قرار گرفت.

کارخانه های این فناوری سازه های سبک در ایران برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ راه اندازی شد. (تاییدیه فنی از مرکز تحقیقات دارد و بعنوان فناوری نوین رسما معرفی شده است.) اصلی ترین عامل در این سیستم مقاطع فولادی جدار نازک است. این مقاطع ،مقاطع فلزی سرد نورد شده است. که با استفاده از ورق های فولادی گالوانیزه نازک ، شکل دهی می شوند.

با توجه به استفاده از مقاطع ساخته شده با ورق های با ضخامت کم و همچنین کاهش بارهای مرده ساختمان وزن اسکلت سازه حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد کاهش می یابد.

    سهولت در مونتاژ و تفکیک اجزا: اتصالات اعضا در این سیستم در کارگاه بصورت پیچ و پرچ بوده و به سادگی امکان مونتاژ و تفکیک حاصل می گردد.
     سرعت بالای اجرا: بدلیل ساخت و آماده سازی پانل ها در کارخانه، عملیات نصب در کارگاه از سرعت قابل قبولی برخوردار است. (یک ویلا  بصورت کلید در دست ۲ تا ۳ ماه)
     دوست محیط زیست:  در سازه های چوبی برای احداث یک ساختمان نیاز به قطع تعداد زیادی درخت می باشد. همچنین برخی از مصالح ساختمانی قابل بازیافت نمی باشد. ولی در این سیستم اسکلت فولادی کاملا قابل بازیافت بوده و همچنین برای تولید سازه می توان از فولاد بازیافت شده استفاده نمود.
    انعطاف پذیری در طراحی: طرح معماری برای این سیستم دارای محدودیتی نمی باشد. و قابلیت طراحی سازه برای معماری خاص با بازشو های مختلف وجود دارد.

متن به صورت کامل و جامع به بررسی خصوصیات و ویژگی ‌های این سازه خواهد پرداخت.

سازه lsf

شماره تماس :آقای مهندس محمدحسین زینلی 09139420570