تولید انواع یونولیت های سقفی

یونولیت های سقفی
تولید یونولیتهای مخصوص در ساختمان

 در ایران بنام پلاستوفوم، یونولیت و آکاسیف شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی (Expanded Polystyrene) یا EPS است.
و در سال ۱۹۵۹ به وسیلهٔ کمپانی کوپر پلی استایرن انبساطی تولید گردید از این ماده برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی، ساخت یخدان جهت حمل دارو_ فراورده‌های خونی، حمل محصولات دریایی (ماهی و میگو) استفاده می‌شود.
از یونولیت در سردخانه‌ها، شرکت‌های شیلات (با عنوان یخدان) برای حمل فراورده‌های شیلاتی مانند ماهی و میگو استودیوهای صدا برداری و ایزولاسیون صدا در فضاهای دارای آلودگی‌های بالای صوتی و همچنین ساخت ماکت، تابلوهای تبلیغاتی موقت و دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود از استایروفوم در صنعت ساختمان در اندازه‌های مختلف و استاندار به عنوان بلوک‌های سقفی استفاده می‌شود.
یکی از مهم ترین فاکتورها در تولید ورق یونولیت مربوط به دانسیته آن می شود. در واقع دانسیته یونولیت به عنوان یکی از مشخصه ها و ویژگی های اساسی یونولیت در نظر گرفته شده است که رده بندی ورقه های یونولیتی بر مبنای آن انجام می گیرد. اما دانسیته ورق یونولیت به چه معناست؟

به طور کلی دانسیته یا جرم حجمی به وزن واحد حجم یک ماده گفته می شود که با واحد کیلوگرم بر متر مکعب سنجیده می شود. در مورد ورق های یونولیتی نیز رده بندی آنها بر اساس میزان فشردگی آنها انجام می شود که این فشردگی تحت عنوان دانسیته شناخته می شود. منظور از دانسیته یونولیت وزن یک بلوک یونولیت با ابعاد یک متر در دو متر در ۵۰ سانتی متر است. معمولا این عدد را با حرف P مانند P10، P20 و… نمایش می دهند.

مثلا زمانی که در مورد یک ورق یونولیتی ۲ سانتی متری با ابعاد یک متر در دو متر صحبت می کنیم که دارای دانسیته ۲۰ می باشد منظورمان این است که تعداد ۲۵ ورقه یونولیت ۲ سانتی متری از همین جنس، ۲۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. دقت داشته باشید که قیمت ورق یونولیت با دانسیته آن رابطه مستقیم دارد و فشردگی ورقه های یونولیتی با دانسیته بالا بیشتر از ورقه های یونولیتی با دانسیته پایین می باشد.
مزایای استفاده از یونولیت

    وزن سبک
    مقاومت در برابر رطوبت
    عایق حرارتی
    طول عمر و دوام بالا
    قابلیت بازیافت
    امکان لمینیت شدن با استفاده از رزین اپوکسی
    امکان تبدیل به اشکال و اندازه های مختلف
    قابلیت حمل آسان
    دارای خاصیت ضد ضربه
    مقاومت بالا در برابر فشار
    امکان چاپ و برچسب گذاری بر روی آن
    در این ماده هیچ واکنش شیمیایی ایجاد نمی شود
    آفات و حشرات موزی تاثیری بر آن نداشته و در آن نفوذ نمی کنند
    این متریال به دلیل فشرده بودن سلول هاس ساختاری آن، آب کمی جذب می کند و از این رو نه تنها پوسیده نمی شود، بلکه از ایجاد پوسیدگی نیز جلوگیری به عمل می آورد