۶۵ دلیل فوق العاده برای شروع کسب و کارتان از همین حالا

از همین حالا شروع کن,ک
برای خیلی از مردم شروع یک کسب و کار مفهومی ترسناک دارد؛ آنها به دلیل ترس زیادی که از ورود به آن فعالیتِ کاری دارند، بهانه های زیادی می آورند و این ترس را در پشت انواع ایرادهای بی ارزش پنهان می کنند. و اگر قرار باشد این کسب و کار تحولی شگرف در زندگی آنها بوجود بیاورد، منجر به کارآفرینی شود و ...، بر میزان ترس آنها بسیار افزوده می شود.

برای خیلی از مردم شروع یک کسب و کار مفهومی ترسناک دارد؛ آنها به دلیل ترس زیادی که از ورود به آن فعالیتِ کاری دارند، بهانه های زیادی می آورند و این ترس را در پشت انواع ایرادهای بی ارزش پنهان می کنند.
و اگر قرار باشد این کسب و کار تحولی شگرف در زندگی آنها بوجود بیاورد، منجر به کارآفرینی شود و ...، بر میزان ترس آنها بسیار افزوده می شود.

اما اگر آنها دقت می کردند که دلایل و مزایای زیادی در شروع یک کار و کارآفرینی برای آنها وجود دارد، بی شک دیگر به وقت کشی و تعلل نمی پرداختند و ترس های خود را کنار می گذاشتند و از هم اکنون شروع می کردند. ولی این دلایل و موارد کدام هستند؟

 


65 دلیل بسیار مهم برای شروع از همین حالا

در این مقاله تعداد محدودی از مزایای یک کسب و کار شخصی که اگر با باوری درست و عملکردی به جا شروع شده و ادامه پیدا کنید، می تواند برای صاحب آن کسب و کار [شما] به همراه داشته باشد، آورده شده است؛ کافی است شما کسب و کارتان را به طور صحیح راه بیاندازید، و در رسیدن به مقصودتان ثابت قدم باشید.


1- قواعد با شما است

شما رئیس خود خواهید بود و کسی به شما امر و نهی نمی کند.


2- زمان کاری توسط شما تعیین می شود

حتی شما می توانید زمان کاری خود را براساس یهترین زمان بهره وری خود تعیین کنید.


3- ضرب العجلی در کار نیست

دگیر قرار نیست طبق درخواست مافوق خود، کارها را در زمانی که او مشخص کرده انجام دهید؛ حتی اگر خودتان نیز برای خود ضرب العجل تعیین کنید، این کاملا وفق میل خودتان است و می دانید که انجام به موقع، منفعتی منحصر به خودتان دارد.


4- شکست ها توبیخ ندارند

اگر با اشتباهات و شکست هایی در کار برخورد کنید، این می تواند صرفا تجربه ای ارزشمند برای ادامه ی کارتان باشد و نیاز نیست بابت آن توبیخ و شماتت شوید.


5- سبک کار دست شماست

قرار نیست طبق خواسته دیگران، مکان و نحوه کارکرد و .... را مشخص کنید، شما می توانید به هر صورتی که میلتان می کشد و یا بهره بیشتری از آن می برید عمل کنید.


6- وسعت کارتان در دستان شماست

شما می توانید وسعت کار خود را در محیطی کوچک، ساختمانی بزرگ و ... محدود کنید؛ حتی می توانید با بهره گیری از فضای مجازی و اینترنت، وسعت کار خود را در حد کل جهان خاکی بزرگ کنید.


7- طرح بندی محیطتان با شماست

قرار نیست دیگران در انتخاب طرح دلخواه محل کاری شما نظر دهند، این شما هستید که همان طرحی که باب دلتان است را انتخاب می کنید.


8- حس‎تان بد نیست

شما کار خود را انتخاب می کنید، پس دقیقا همان چیزی را برمی گزینید که انجام آن حظ و لذت ببرید، نه به اجبار و اکراه در آن فعالیت کنید.


9- انتخاب همکار با شماست

اگر شما همکاری را برای کارتان بخواهید، همان کسی را انتخاب می کنید که مدنظرتان است، نه اینکه به تشخیص دیگران این انتخاب صورت پذیرد.


10- پایه و اساس با شما است

خود شما کارتان را خلق می کنید و آن را توسعه می دهید، پس پایه، اساس و فنداسیون این کار خود شما هستید و خودتان از همان ایتدا شاهد شکوفایی کارتان خواهید بود.


11- برای اهداف خود می جنگید

پذیرش هر سختی و مشقتی در مسیر کاری شما، صرفا برای رسیدن به منفعتی است که تمامی آن برای خودتان است، نه برای مافوق، سازمان و درکل شخص / اشخاصی دیگر.


12- ارتباط خود را محدود نمی کنید

قرار نیست ارتباط شما فقط در حد شرح وظایف سازمانی تان باشد، شما مختارید تا با هر کسی ارتباط کاری داشته باشید و از ارتباط با هر کسی برای رشد کسب و کارتان کمک بگیرید.


13- در رأس امور خواهید بود

اگر در کسب و کارتان از شبکه ی انسانی بهره بگیرید، در هر صورت این شما هستید که در راس هرم کاری تان خواهید بود.


14- تن‎تان سالم است

اصلا ضرورتی ندارد که خود را به پشت میز نشینی و بی تحرکی ملزم کنید؛ شما تحرک بیشتر خواهید داشت و بدنتان سالم تر است


15- کارآفرینی می کنید

این شما نیستید که قرار است برای کار به دنبال دیگران باشید، بلکه دیگران برای دریافت شغل به نزد شما می آیند.


16- رشدتان با شما است

قرار نیست همچون یک کار کارمندی با تاخیر زیاد ارتقای شغلی پیدا کنید؛ همین که از پتانسیل خود به درستی استفاده کنید، می توانید کسب و کارتان را خیلی سریع رشد دهید و براساس آن ارتقای شغل خود را هر چه سریعتر رقم بزنید.


17- آزادی مالی پیدا می کنید

قرار نیست دیگر از کسی حقوق دریافت کنید و چشم شما به دنبال پولی باشد که دیگران هر چند وقت به صورت دوره ای به شما می دهند.


18- دیر کردی در کار نیست

قرار نیست بی نظمی ها و تاخیرهای حسابداری دیگران موجب تاخیر در دریافت حقوق شما شود.


19- نوآوری شما به ثمر می نشیند

اگر نبوغ، خلاقیت و نوآوری دارید، قرار نیست این نبوغ و توانایی به هدر رود؛ چون این شمایید که باید به طور مستقیم از این توانایی استفاده کنید و نیاز به نظر و مجوز دیگران ندارید.


20- رشد نمایی برایتان محقق می شود

کافی است فقط هر چند وقت به صورت مستمر درصدی اندک را به رشد کسب و کارتان بیافزاید تا خیلی زود شاهد رشدی بسیار باورنکردنی و عجیب باشید.


21- علم اندوزی می کنید

نیازی نیست که در کسب و کارتان همچون یک کار کارمندی دچار رکود علمی و تجربی شوید؛ فعالیت شما مثل یک کارمند محدود به شرح وظایفی تکراری نیست.


22- می توانید درآمد منفعلانه داشته باشید

نمی خواهد برای همیشه برای کسب درآمد فعالیت و حضوری فعال در کسب و کارتان داشته باشید؛ شما می توانید بعد از ثبات کامل کسب و کارتان، از نیروی اهرم دیگران بهره ببرید و حضور خود را در کسب و کارتان کمرنگ کنید.


23- اختتام کار با شماست

همان طور که خودتان کار را شروع کرده اید، خودتان نیز هر گاه مایل بودید می توانید به عمر کارتان پایان دهید؛ دیگر هیچ قرارداد کاری که شما را این مسئله منع کند وجود ندارد.


24- محدودیت پول‌سازی ندارید

قرار نیست از حقوقی ثابت بهره ببرید و این حقوق نیز فقط در ابتدای هر سال چند درصدی افزایش پیدا کند؛ این شمایید که با خلاقیت ها و تلاش هایتان مشخص می کنید حقوقتان در این سال، این ماه، این هفته و حتی امروز چقدر باشد.


25-سرمایه زمانتان را حفظ می کنید

دیگر قرار نیست که معادله ی خطی "زمان = پول" را به کار ببندید، حالا معادله ی شما نمایی است " پول = e^زمان" و به این صورت نیاز نیست برای مقداری مشخص، تمام زمانتان را صرف کنید.


26- شما رکود ندارید

رکود موجب گندیدن و تعفن می شود، اما شما راکد نخواهد بود و همچون آب روان همیشه در حال رشد و شکوفایی هستید.


27- دورکاری حق مسلم شماست

شما می توانید امور کاری خود را در هر جا و هر زمانی که میلتان بکشد رتق و فتق کنید و به هیچ وجه محدود به محلی خاص نیستید.


28- کارتان منافاتی با فعالیتی دیگر ندارد

کسی نمی تواند بگوید که چرا در کنار این کسب و کار، کار و فعالیتی دیگر را در پیش گرفته اید.


29- حقوقتان به رزومه شما گره نخورده

مهم نیست که چی مدرک تحصیلی دارید، چند سال سابقه کاری دارید، کدام تخصص ها را فرار گرفته اید که البته مدارک کتبی آنها را می توانید ارائه دهید؛ اینها حالا برای کارتان بی اهمیت هستند.


30- توصیه دیگران را نیاز ندارید

اصلا نیازی به روال های غلطی همچون پارتی بازی نیست؛ چون خودتان هستید که خودتان را استخدام می کنید.


31- دنیای شما بزرگتر است

وسعت و عظمت دنیای کاری و زندگی شما به همان اندازه ای خواهد بود که خودتان تعریف می کنید؛ قرار نیست شما در حد یک کارمند در یک دفتر کاری و در منطقه ی جغرافیایی خانه به محل کار و محل کار به خانه خود را محدود کنید.


32- دستتان برای کمک باز است

می توانید کارتان را همان گونه تعریف و ترسیم کنید که بیشترین مساعدت را برای دیگران داشته باشد.


33- استعدادهای شما مدنظر قرار می گیرد

شما در کسب و کار خودتان به راحتی می توانید همان مسیری را پیش بگیرید که بیشتر بهره برداری از استعدادها و توانایی های شما دارد، نه اینکه ملزم به کاری شوید که صرفا از سر ناچاری به آن مشغول می شوید.


34- حرفه ای خواهید شد

در کسب و کارتان، شرح وظایفی در کار نیست، محدودیتی نیست، طبقه بندی اطلاعاتی نیست و ... پس شما می توانید به هر جای کارتان سرک بکشید و تمام اطلاعات مفید و بدرد بخور را فرا بگیرید.


35- استاد حل مسئله می شوید

دیگر این شمایید که با چالش ها به طور مستقیم روبرو می شوید، و این شمایید که قرار است آنها را با هوش خود و یا با تجربه، مشورت، مطالعه و ... حل کنید، پس به زودی آن قدر مسائل فراوانی را حل می کنید که حضور مسائل در زندگی تان کاملا برایتان عادی و بی اهمیت باشد.


36- محدوده ی امنتان تمام دنیا خواهد بود

شما با حل مسائل جورواجور، درمی یابید که ترسی برای خروج از محدوده ی امنتان وجود ندارد، پس به راحتی از آن خارج می شوید، دنیای جدید را می بینید و محدوده ی امنتان را به همان اندازه ی دنیاس جدید گسترش می دهید.


37- برای خود هزینه می کنید

حالا دیگر می دانید که بزرگترین سرمایه ی شغلتان خودتان هستید، و شما به مراتب از هر شغلی بارزش تر هستید؛ پس برای رشد شغلی، بر روی خودتان سرمایه گذاری می کنید.


38- نگرانی ها را شکست می دهید

زمانی که شما چالش ها را یکی پس از دیگری رد می کنید، در می یابید که قرار نیست با مسئله ای که روبرو شوید که بتواند شما را متوقف کند، و این باعث آرامش شما خواهد شد.


39- چارچوب ذهنی شما رشد می کند

دیگر خود را به تفکرات محدود کننده ای نمی کنید که مدام توانایی های شما را سرکوب می کردند؛ شما به راحتی می اندیشید، و به راحتی بر اندیشه های خود جامه عمل می پوشانید.


40- ایاب و ذهابتان کم می شود

دیگر نیازی نیست برای کسب و کارتان مدام مسیر خانه به محل کار و یا محل کار به خانه را طی کنید؛ می تواند خانه ی شما محلی برای کارتان باشد و یا محل کارتان محل استراحت شما را نیز فراهم کند.


41- متواضع می شوید

افزایش وسعت کار و زندگی شما، دید شما را نیز وسعت می دهد؛ و از این رو دیگر فکر نمی کنید که تمام تفکرات، عملکردها و باورهای شما صددرصد درست است. شما می توانید نظرات مخالف را نیز به راحتی بشنوید و اجازه ی تفکر درخصوص آنها را نیز به خود بدهید.


42- بردبار می شوید

چالش های پیش رو و تلاش هایی که برای حلشان می کنید شما را رفته رفته شکیبا و صبور می کنید و بر روی ارتقای هوش هیجانی شما تاثیری فوق العاده می گذارد.


43- لذت های زودگذر را کمتر می پذیرید

زمانی که کسب و کار شما برای خودتان باشد، تلاشتان برای رونق بخشیدن به آن خیلی بیشتر می شود و از این رو سعی می کنید با دور شدن از خواسته های کوچک و کم اهمیتی که صرفا وقتتان را از بین می برد، زمان خود را برای موفقیتی بیشتر ذخیره کنید.


44- امید شما مضاعف می شود

شما در کارتان راکد نیستید، پس خیلی بهتر می توانید متوجه تاثیرات مثبت چالش ها بر روی رشد خودتان و کسب و کارتان بشوید، پس هیچ رخداد به ظاهر منفی نمی تواند تخم یاس و ناامیدی را دل شما بکارد.


45- عزیزانتان شکوفا می شوند

علاوه بر شکوفایی شما، تاثیر مثبتی که عزیزان شما از این شکوفایی و رفتار کاملا مثبت شما می گیرند موجب خواهد شد که باورهای محدود کننده آنها نیز کمرنگ شده و شکوفایی در آنها نیز بیشتر به چشم بخورد.


46- می توانید امور را واگذار کنید

اگر حجم کارتان زیاد شد و احساس خستگی کردید، قرار نیست همچون کارمندی، تمام این خستگی و حجم کار را بر دوش بکشید و می توانید به راحتی بخشی و یا همه کار را به سایرین واگذار کنید و حجم کار خود را کاهش دهید.


47- اخراج در کار نیست

مهم نیست که شما در کسب و کارتان چگونه عمل می کنید، کسی نمی تواند شما را اخراج کنید، در هر صورت کسب و کارتان مال خودتان است، اگر عملکردتان بد است فقط باید تلاش کنید تا عملکردتان برایتان خسرانی در پی نداشته باشد.


48- در بخشندگی تواناتر خواهید بود

شما حقوق محدود و کارمندی نمی گیرید، پس قرار نیست برای کل حقوق و درآمد ناچیزتان برنامه ریزی کنید، می توانید به راحتی بخشی از آن را ببخشید.


49- برای خود احترام می خرید

زمانتان از خودتان است، درآمدتان زیاد است و ... پس می توانید برای آنهایی که دوستشان دارید زمان بگذارید، هزینه کنید و ... و به همین راحتی می توانید شأن و منزلت خود را در نزد دیگران افزایش دهید.


50- راهبران شما محدود نیستند

نیازی نیست برای فراگیری فوت و فن کارتان، خودتان را به افرادی محدود که مافوق یا سازمان برای شما مشخص می کند محدود کنید؛ شما می توانید از تجربیات هر فرد موفقی که در حوزه کاری شما فعالیت دارد بهره بگیرید.


51- می توانید تجربیات خود را بفروشید

قطعا زمانی که در کسب و کارتان موفق شدید، خیلی از مردم می خواهند مثل شما موفق شوند، پس می توانید تجارب خود را به آنها بفروشید و یا اصلا آنها را هدیه کنید تا به جایش برای خود احترام، اعتبار، دعای خیر و ... بخرید.


52- می توانید کارتان را سوق دهید

قرار نیست از ابتدا تا انتهای کار حوزه کاری شما همانی باشد که روز اول مدنظر داشتید؛ شما می توانید به فراخود شرایط زمانی، میزان توانیی های خود و ... هر زمانی که مایل بودید مسیر کاری خود را تغییر دهید.


53- پشتوانه خواهید داشت

زمانی که کسب و کارتان به خوبی رشد کرد، شما پشتوانه ای عالی به راه اندازی کسب کارهای دیگر را خواهید داشت.


54- اعتبارتان بالا خواهد رفت

تداوم در کارتان و آشنایی شما با دیگران و آشنایی دوچندان دیگران با شما، بر میزان اعتبار شما بسیار می افزاید و شما می توانید اسم و رسمی برای خود در افکار و نگاه های مردم در کنید.


55- نقطه ی صفری نخواهد بود

اگر کارتان به نحوی متوقف شد، نیاز نیست همجون یک کارمند از صفر شروع به پیدا کردن شغلی دیگر بگردید؛ حالا تجربیات شما بسیار زیاد است و آماده اید کاری را مجدد اما بسیار قوی تر راه بیاندازید. در ضمن حالا دیگر شما اعتبار دارید.


56- برند می سازید

منفعت مربوط به تصویر مثبتی که به مرور زمان از کسب و کارتان در ذهن مردم نقش می بندد کاملا متوجه خودتان خواهد بود، تمام تلاش های شما فقط برای شناساندن خودتان و کارتان خواهد بود نه برای منافع دیگران.


57- الهام بخش خواهید شد

رشد زیاد شما می تواند به هر کسی الهام بدهد و آرزوی پا گذاشتن جای پای شما را در ذهن دیگران می کارد.


58- با فرهنگ های زیادی آشنا می شوید

کار شما محدود به چارچوبی خاص نیست، پس ارتباطات شما وسیع و بدون محدودیت است و شما می توانید با هر فرهنگ و آداب و رسومی ارتباط برقرار کنید و هر عقیده ای را از نزدیک دیده و مورد ارزیابی قرار دهید.


59- موفق می شوید

قرار نیست صرفا سی سال کار کنید و سپس بازنشسته شوید و دیگر هیچ؛ شما در مسیر کسب و کارتان برای خودتان هدف برمی گزینید، برای آن می جنگید، به هدفتان دست پیدا می کنید و موفقیت این دستیابی را با تمام وجود لمس می کنید؛ ضمن اینکه شما می توانید بارها و بارها هدف گزینی کنید و موفق شوید.


60- به رویاهایتان جامه عمل می پوشانید

از آنجا که قرار نیست برای اهداف دیگران تلاش کنید، تلاشتان صرفا صرف هدف و رویایی می شود که از آن خودتان است، و زمان رسیدن به مقصود نیز، تمام بهره آن از آن خودتان است.


61- داستان زندگی تان شکوه خواهد داشت

قرار نیست برای داستان زندگی خود بگویید که سی سال کار کردم و تمام ...؛ شما می توانید از سختی ها و چالش هایی بگویید که با تلاش ها، خلاقیت ها و صبر شما کنار رفتند و از موفقیت های شیرین و رویایی بگویی که بعد از سختی ها برای شما محقق شد.


62- متوقف ناپذیر می شوید

وقتی که در روند کسب و کارتان چالش ها را یکی پس از دیگری از بین می برید، در می یابید که هیچ چالشی مانع و توقف نیست، پس همیشه به سمت جلو حرکت خواهید کرد.


63- باورتان صد می شود

شما در خواهید یافت که امکان موفقیت صددرصد وجود دارد، و برای رسیدن به آن هیچ اما و اگر و شایدی را در خود جای نمی دهید.


64- میراثتان امیدبخشتان است

زمانی که برای غزیزان خود میراثی از ثروت، تجربه، امید و ... بر جای می گذارید، این بالاترین لذت و رویایی ترین پایان برای شما خواهد بود.


65- جاودان خواهید شد

شما می توانید با توسعه ی بدون وقفه ی کسب و کارتان، تحولی شگرف در دنیای خیلی از مردم را به ارمغان بیاورید، تحولی که موجب ماندگاری نام شما در تاریخ شود.

 

هم اکنون با تماس با کارشناسان شهرک صنعتی سدید، نسبت به راه اندازی کسب و کارتان در این شهرک اقدام کنید.

مطمئن باشید از زمان راه اندازی کسب و کارتان در این شهرک تا آخرین لحظه‌ی فعالیتتان در این شهرک، همکاری مشاوران شهرک را به صورت رایگان برای خود خواهید داشت؛ و این همکاری می‌تواند برای همیشه نسیب شما شود.