شهرک صنعتی سدید شهرک نمونه ی کشوری

نمایی از شهرک صنعتی سدید
محلی مناسب برای واحد های تولیدی فناور

شهرک صنعتی سدید از  سال 1394 مطالعات و طراحی های خود را برای ایجاد فاز اول آغاز کرد و توانست در سال 1397 با تکمیل زیرساخت های خود موفق به اخذ پروانه بهره برداری از شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمان شد.     
  زیرساخت هایی که در این شهرک ایجاد شده است شامل:تامین آب صنعتی ،اجرای ایستگاهtbs گاز و گاز کشی خیابان ها، اجرای شبکه برق صنعتی ، لوله و منهول گذاری زیرزمینی تاسیسات برق و تلفن،اجرای آسفالت و پیاده روسازی تاورودی واحدها،فیبر نوری ، ایجاد پارک و فضای سبز و  نگهبانی و دوربین مدار بسته به صورت کلی تمامی زیرساخت های مورد نیاز واحدهای صنعتی در شهرک ایجاد شده است .   

این شهرک که در طرح توسعه ی خود حدود 900 واحد صنعتی وجود دارد در حال حاضر توانسته است حدود  45 واحد فعال و حدود 40 واحد در حال احداث را در خود جای داده و در حال حاضر 300نیرو مشغول به کار  می باشند.
  از جمله واحد های موجود در شهرک میتوان به تولیدی لنت خودرو کاوه، شرکت دانش بنیان ابزار دقیق، شرکت دانش بنیان داناژن، شرکت ساخت قطعات هیدرولیک حسینی، شرکت دانش بنیان فراسوی ابعاد آسمان خیال و ... اشاره کرد.
 نکته حائز اهمیت دیگری که در مورد این شهرک وجود دارد بحث کاهش 50 درصدی هزینه های ساخت و ساز می باشد. در این شهرک علاوه بر این که تیپ سازی  اتفاق می افتد و فضای بسیار زیبا و یک شکلی  در شهرک ایجاد میشود و بسیار در بازاریابی و فروش واحد ها و ارزش افزوده ملک تاثیر دارد، با اشتراک سازی دیوار و ستون و همچنین صدور پروانه ساختمان یک ساعته بدون هزینه می باشد و سرعت ساخت و ساز را به شدت بالا برده و واحدها را به بهره برداری هرچه سریعتر از مکان نزدیک تر می کند.
 نکته مهم دیگر ایجاد خدماتی به نام خدمات کسب و کار در شهرک می باشد. این خدمات که در 4 حوزه بازاریابی و بازارسازی ، تامین منابع مالی ،مجوزات و کاریابی می باشد که بار بسیار سنگینی را از روی دوش تولید کننده برداشته تا بتواند تمرکز خود را بر روی مدیریت واحد تولیدی خود بگذارد.

این شهرک با عقد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری و همچنین ایجاد شرایطی ویژه در خصوص واگذاری زمین و دریافت تسهیلات مناسب توانسته است بستری را در جهت حضور شرکت های دانش بنیان و فناور فراهم نماید.
با توجه به موقعیت مکانی بسیار مناسب شهرک، یعنی فاصله ای در حدود 3 کیلومتر تا ورودی شهر، توانسته است توجه بسیاری از صنعتگران را به خود جلب کرده و واحدهای بسیار موفقی را در خود جای دهد.
    با همت و تلاش شبانه روزی کادر شهرک صنعتی سدید این شهرک توانست در سال 98 به عنوان شهرک صنعتی نمونه  کشور معرفی گردد و تندیس شهرک صنعتی نمونه را دریافت نماید.