معرفی 35 ایده‌ی جذاب کسب و کار صنعتی و تولیدی پر سود

ایده کسب و کار
امروزه یکی از دغدغه های بسیار بزرگی که جوانان با آن دست به گریبان هستند مسئله پیدا کردن شغل است. در نگاه بسیاری از جوانان، شرایط کنونی باعث شده که پیدا کردن شغل چندان کار ساده و ممکنی نباشد؛ اما این نگرش، موضوعی کاملاً اشتباه است.

امروزه یکی از دغدغه های بسیار بزرگی که جوانان با آن دست به گریبان هستند مسئله پیدا کردن شغل است.
در نگاه بسیاری از جوانان، شرایط کنونی باعث شده که پیدا کردن شغل چندان کار ساده و ممکنی نباشد؛ اما این نگرش، موضوعی کاملاً اشتباه است.

 

قیاس انتخاب شغل در گذشته و اکنون

در واقع اگر اندک نگاهی به تاریخچه مشاغل بیندازیم، به خوبی در خواهیم یافت که در گذشته جوانان عموماً پیرو حرفه و شغلی بودند که پدران آنها در آن مشغول به کار می‌شدند از همین رو بود که آنها چندان نیازی به تفکر برای پیدا کردن یک شغل مناسب نداشتند و اگرچه این مسئله کار انتخاب شغل را برای آنها بسیار آسان می‌نمود، اما این سهولت به محدودیت ایجاد شده نمی‌ارزید.

و این در حالی است که امروز به دلایلی همچون: تغییر نگرش های فرزندان و بُعد فکری آنها با والدینشان، سهولت غیر قابل وصف ارتباطاتِ جوانان در سطح جهانی، افزایش خیره کننده‌ی مشاغلِ نوظهور، دسترسی جوانان به اطلاعات تمامی مشاغل و حرفه‌ها و ....، جوانان کمتر حاضر به پذیرش شغل و حرفه ای می شوند که پیش از آن آباء و اجداد آن‌ها در آن مشغول به فعالیت بودند.

و اتفاقاً همین تنوعِ بسیار بالای مشاغل و دسترسی راحت اکثر جوانان به این مشاغل خود به نوعی معضل بدل شده؛ چراکه زمانی که جوانان با مشاغل متنوعی روبرو می شوند چندان قدرت تمرکز بر روی یک شغل و انتخاب حرفه‌ای مناسب را در خود نمی توانند ایجاد کنند و همین موضوع، هم تشویش و درگیری ذهنی را برای آنها به وجود می آورد و هم قدرت تصمیم گیری آنها را تا حد زیادی مختل می‌کند.

 

فقدان کارِ مناسب، یک تفکر کاملا غلط است

امروز اگر از جوانان جویای کار در خصوص وضعیت پیدا کردن کار سوال کنیم، بسیاری از آنها یافتن کار را امری بسیار سخت قلمداد می‌کنند؛ و حال آنکه اتفاقاً در زمان کنونی یافتن یک شغل و ورود در آن به مراتب از هر زمان دیگری آسان تر شده است.

برای اثبات مدعای بالا در این مقاله به معرفی تعداد 35 کسب و کار موفق می پردازیم که اتفاقا هر کدام از این مشاغل امکان اجرا در شهرک صنعتی سدید نیز دارند.

 

چند تذکر برای انتخاب کسب و کار

البته پیش از معرفی این کسب و کارها باید به این نکات نیز توجه بفرمایید:

  • کسب و کارهای معرفی شده تنها تعداد بسیار اندک از خیل کثیر کسب و کار های موجود است که شما می‌توانید هر یک از آنها را برای حرفه و شغل خود برگزینید
  • معرفی کسب و کارهای زیر صرفاً برای ایجاد ذهنیت و دادن ایده به شما می‌باشد و در نهایت این شما هستید که با در نظر گرفتن علایق، توانایی ها، استعدادها، ابزار و پتانسیلی که در اختیار دارید باید به انتخاب کسب و کار خود بپردازید (البته ما نیز می توانیم در امر انتخاب کسب و کار شما را همراهی کنیم)
  • توجه کنید که تعداد کسب و کارها چه از مواردی که معرفی شده و چه مواردی که در این مقاله به آنها پرداخت نشده، نباید موجب حواس پرتی شما و عدم تمرکز تان بشود
  • عمده کسب و کارهایی که معرفی شده است نیازمند هزینه بالایی نیستند اما این را نیز باید بدانید که راه‌اندازی یک کسب و کار بسته به تفکر و باور شما و نوع عملکردتان می‌تواند بازه‌ی هزینه‌اي بسیار گسترده‌ای را در بر بگزید؛ به طوری که می‌تواند هزینه‌ ای برایتان دربر نداشته باشد و یا اینکه هزینه بسیار گزاف را برایتان به وجود بیاورد
  • کسب و کارهای زیر نیازمند تخصص ویژه، تجربه بالا و مهارت قابل توجه نمی‌باشند؛ و قطعا موارد بسیار زیاد دیگری را نیز می‌توانید دریابید که به همین صورت هستند؛ اما این به معنای آن نخواهد بود که بدون تحقیق وارد یک کسب و کار شوید
  • کسب و کارهای معرفی شده به ترتیب بر اساس دسته بندی ایده های تولیدی جدید، ایده های تولیدی کوچک، ایده های تولیدی در مقیاس متوسط و ایده های تولیدی در مقیاس بزرگ می‌باشند و شما می توانید هر کدام از این کسب و کارها را در شهرک صنعتی سدید به خوبی پیاده کنید (در حال حاضر نیز تعداد زیادی از این کسب و کارها در این شهرک اجرایی شده‌اند)

 


معرفی 35 ایده‌ی جذاب کسب و کار صنعتی و تولیدی پر سود و آینده‌دار


ایده های کسب و کار نو

ناگفته مشخص است که این دسته از کسب و کارها، حرفه‌هایی جدید و نوظهور هستند که اگرچه جدید و گاه غریب به نظر می‌رسند، اما پتانسیل بسیار خوبی را برای رشد و شکوفایی در آینده‌ای نزدیک دارند.

 

1- تولید سوخت ارگانیک (بیودیزل)

بیودیزل سوختی جایگزین می‌باشد که از روغن سبزیجات، چربی حیوانات، مازاد روغن آشپزی تولید می‌گردد. می‌توان این نوع سوخت را در اکثر موتورهای اصلاح نشده استفاده نمود.

 

2- هدایای سفارشی

هدایای سفارشی تولیداتی هستند که غالبا بسته به میل اجتماعی تولید می‌شوند و می‌توانند هر چیزی مثل لوازمِ کوچک خانه، لوازم پاشپزخانه، پوشاک، تولیدات تزئینی و .... باشند. البته اگرچه این کار نیاز به هزینه بالایی ندارد؛ اما موفقیت در این کار نیازمند خلاقیت و توجه به خواسته‌ی مشتریان است.

 

3- تولید ظرفِ غذایی و بسته بندی غذا

تولید ظرف غذا و همچنین بسته بندی غذا دو ایده‌ی جدید در میان کسب و کارها هستند که به دلیل شرایط جدید دنیا (بویژه داستان شیوع بیماری‌های همگیری همچون کرونا) از استقبال زیادی برخوردار هستند، ضمن اینکه این کار نیازمند هزینه‌های بالا نیست. البته توجه داشته باشید که ورود به این کار به دلیل سروکار داشتن با سلامت مردم، نیازمند دقت بیشتر و اخذ مجوزهای لازم است.

 

4- تولید شمع

اگرچه امروزه به دلیل وسایل روشنایی قدرتمند، شمع چندان استفاده‌ی کاربردی در دنیای امروزی ندارد، اما با این وجود کماکان شمع جای خود را در خانه‌های مردم دارد. البته در صورتی شمع‌ها می‌توانند به خانه‌های مردم راه پیدا کنند که از یک تولید ساده و سنتی به یک تولید تزئینی، لوکس و متفاوت در آیند.

 

5- تولید وسایل بسته بندی بیوپلاستیک

امروزه به دلایل بسیار مهمی همچون حفاظت از محیط زیست، در بسیاری از نقاط دنیا بهره‌برداری از کیسه‌ها و هر گونه وسایل بسته‌بندی پلاستیکی ممنوع شده است؛ و با وجود مخاطراتی که مواد پلاستیکی برای محیط زیست بوجود آورده‌اند (به دلیل عدم تجزیه و بازگشت به طبیعت)، احتمال ممنوعیت‌های بیشر در سایر نقاط نیز وجود دارد. از  همین رو ساخت وسایل بسته‌بندی بیوپلاستیک در این روزها رونق خوبی پیدا کرده و هر روز نیز بر رشد آنها در حال افزوده شدن است؛ چراکه بیوپلاستیک‌ها از منابع تجدید پذیر ساخته می‌شوند و ایده‌ای عالی برای حل مشکل زباله‌های پلاستیکی اند.

 

6- تولید تشک و بالش سفارشی

این روزها عدم تحرک و سایر مواردی که خللی جدی در روند سلامت ایجاد کرده‌اند موجب بروز مشکلاتی همچون کمردرد و ... شده‌اند؛ از همین رو، نیاز بسیاری از مردم به تشک‌ها و باش‌های سفارشی (بویژه نسخه‌های طبی آنها) رو به افزایش است؛ علاوه بر این، میل بیشتر انسان امروزی به آسایش و رفاه بیشتر نیز بر این خواسته بیش از پیش دامن زده است. به همین دلیل، می‌توان این کار را نیز با سرمایه اندک، اما بازخورد بسیار خوب راه انداخت.

 

7- تولید بخش‌های آماده ساختمان

به دلیل بالا رفتن روز به روز هزینه‌های مصالح ساختمانی، نیروهای عمرانی و ساخت و ساز، امروزه اکثر مردم به نوعی به دنبال کاهش این هزینه‌ها هستند. به همین دلیل استقبال از سازه‌های آماده‌ای که در کارگاه‌ها و با هزینه‌های پایین‌تر تولید می‌شوند و در زمان پیاده سازی در بنده‌ی ساختمان‌ها نیاز به تخصص بالایی ندارند، هر روز در حال بیشتر شدن است.


ایده های کسب و کارهای کوچک

این سری از ایده‌های کسب و کار، ایده هایی هستند که برای راه‌اندازی تولیدی‌های کوچک ارائه می‌شوند و از همین رو می توان آنها را در مقیاس‌های کوچک و با سرمایه‌های اندک راه انداخت. البته برخی از ایده‌های نویی که در بالا معرفی شدند نیز از همین دست به شمار می‌رفتند.

 

8- ساخت اثاثیه و لوازم خانگی

ساخت لوازم خانگی چیزی است که هیچ وقت نیاز مردم به آن کم نخواهد شد و امروزه با نظر به نیاز سازی هایی که رسانه برای اجتماع به وجود آورده، این احساس نیاز در مردم شدیدتر نیز شده است؛ از همین رو می توان با شروع به تولید اثاثیه خانه (به ویژه تولیداتی که با چوب و ام دی اف صورت می‌گیرد) کسب و کاری موفق را رقم زد.

 

9- تولید کاغذ، پوشه و پرونده کاغذی

با وجود این که دنیا به سمت دیجیتالی شدن رفته و هر روز این روند با سرعت بیشتری پیش می‌رود؛ اما نیاز به لوازم ثبت و ضبط فیزیکی همچون کاغذ، پوشه ها و پرونده های کاغذی کماکان یکی از نیازهای جدی بشری (به ویژه در امور اداری و سازمانی) به شمار می‌رود؛ پس همت گماردن برای رفع این نیاز بشری نیز می‌تواند به یک کسب و کار موفق و بدل شود.

 

10- تولید کارتن

امروزه مرزها برای جابجایی ملزومات انسان ها شکسته شده است و هر روز شاهد آن هستیم که حجم بسیار زیادی از نیازمندی‌های مردم از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود و قالب این حمل و نقل ها و جابجایی ها به وسیله بسته‌بندی های کارتنی صورت می گیرد؛ و با نظر به اینکه در روند تولید کارتون استفاده از کاغذ ها و کارتن های کهنه و بی‌مصرف، اکثر چوب‌ها، فیبرها و حتی گاه مواد دورریختنی می توان استفاده کرد، از همین رو این کسب و کار نیز می تواند منافع بسیار خوبی را برای تولید کننده به همراه داشته باشد.

 

11- تولید پلاستیک حبابدار

همانطور که بیان شد امروزه نقل و انتقال های زیادی از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر صورت می‌گیرد که در این جابجایی ها وسایل و لوازم حساس و ضربه پذیر زیادی نیز وجود دارد؛ علاوه بر این، نگهداری برخی از وسایل همچون بعضی از قطعات سخت افزاری همچون هارد دیسک ها، رم ها و .... نیز از حساسیت بالایی برخوردارند؛ به همین دلیل تولید پلاستیک های حباب دار برای این منظور جدایی از هزینه پایینشان، از استقبال زیادی برخوردار هستند.

 

12- تولید لوازم ورزشی 

نیاز به تحرک بیشتر برای جلوگیری از چاقی از یک سو، و میل به داشتن اندامی خوش فرم از سوی دیگر، باعث شده که امروزه علاقه به داشتن لوازم ورزشی متنوع در خانه بیشتر احساس شود؛ پس می‌توان با ساختن لوازم ورزشی ساده و ارزان قیمتی همچون: راکت تنیس، کیسه و دستکش های بوکس، وسایل کریکت، قلابها و طنابها و ... کسب و کاری ارزان اما موفق را ایجاد نمود.


13- نانوایی و شیرینی پزی

نان یکی از ملزومات جدایی ناپذیر در زندگی هاست، از سویی شیرینی ها یکی از خوراکی های لذیذی هستند که کمتر کسی مایل به مصرف آن ها نیست؛ به همین دلیل با وجود وفور انواع نان و شیرینی که امروز در سطح شهرها برای فروش به چشم می خورد، باز هم راه اندازی یک نانوایی و یا یک شیرینی پزی می تواند کسب و کار بسیار موفقی به شمار آید.

 

14- تولید عسل

یکی از لذیذترین و در عین حال سالم ترین خوراکی های امروزی عسل است، بنابراین این خوراکیِ دوست داشتنی می تواند برای هر قشر از مردم مورد استفاده قرار گیرد و از همین رو اشتغال به کار زنبورداری و پرورش زنبور عسل می‌توانند علاوه بر لذت زندگی در طبیعت، منفعتُ مالی زیادی را نیز به همراه داشته باشد.

 

15- تولید مربا و ژله

مربا و ژله، موادی خوشمزه هستند که علاوه بر مصرف مستقیمشان در رستوران‌ها و خانه‌ها، به صورت گسترده برای تولید کیک و شیرینی نیز استفاده می‌شوند؛ واز آنجا که بچه ها نیز به مربا و ژله علاقه بسیار زیادی دارند، لذا مصرف این خوراکی ها در خانه‌ها نیز زیاد است. پس همین محبوبیت و تنوع استفاده از آنها سبب می‌شود که بتوان با تولید آنها کسب و کاری سودده را ایجاد نمود.

 

16- تولید انواع ترشی و سرکه

ترشی ها و سرکه ها مواد خوردنی هستند که هم به صورت مستقیم مورد استفاده قرار می گیرند و هم در تولید انواع خوراکی ها به صورت گسترده به کار می روند؛ و یکی از جذابیت های این دو آن است که از محصولات گیاهی و میوه هایی برای تولید شان استفاده می شود که کهنه شده اند و و دیگر کسی میلی به مصرف آنها ندارد و از همین رو هزینه تهیه مواد اولیه ترشی و سرکه بسیار پایین است. پس با وجود زمانبر بودن روند تولیدشان، رو آوردن به تولید این دو نیز می تواند بسیار سود آور باشد.

 

17- تولید محصولات چرمی

امروز چرم به صورت گسترده ای در تولیداتی همچون کیف، کمربند، کت و ... استفاده می‌شود. و با نظر به تمایل اجتماعی به تولیدات لوکس چرمی و با اندک نگاهی به پتانسیل بازار خواهید فهمید که راه اندازی کار تولید کالاهای چرمی فکر بسیار مناسبی است.

 

18- تولید صابون ارگانیک

صابون ارگانیک صابونی طبیعی و دست ساز است که از گیاهان و روغن های ارگانیک ساخته می‌شود. و با نظر به مواردی همچون اینکه خیلی از مردم صابون ارگانیک را ترجیح می‌دهند، روش تهیه این صابون‌ها بسیار ساده است، هزینه‌ی بالایی در تولید این نوع صابون‌ها نباید متحمل شد و ...؛ اقدام برای تولید این صابون‌ها نیز کاری جذاب و خوب است.

 

19- ساخت گوش پاک کن

امروزه گوش پاک کن بازار بسیار خوبی دارد و آنرا به راحتی و با سرمایه کم می‌توان درست کرد. پس می‌توان با اقدام به درست کردن گوش پاک کن و البته توجه ویژه به نوعِ بسته‌بندی آن، موفقیت خوبی را به دست آورد؛ البته به یاد داشته باشید که تولید گوش پاک کن نیز با سلامت جسمی مردم ارتباط دارد، پس در مسیر تولید گوش پاک کن، حتما موارد بهداشتی را به طور جدی مدنظر قرار دهید.

 

20- ساخت زیور آلات مصنوعی

درست کردن زیور آلات با وسایل ابتدایی ایده بسیار خوبی برای افراد جویای کار، بویژه خانم ها و دختران نوجوان است. امروزه نیز با اندک خلاقیتی و با بهر‌گیری از مواردی همچون رزین‌ها، می‌توان تولیداتِ ارزان قیمت اما بسیار فاخری را ساخت که استقبال عمومی خوبی را نیز به همراه دارند.

 

ایده های کسب و کار متوسط

اگرچه برای راه اندازی کسب و کارهای تولیدی متوسط نیاز به صرفِ هزینه‌ای بیش از یک کسب و کار کوچک است، اما با این وجود، این کسب و کارها نیز چندان نیازمند هزینه‌های بسیار بالا نمی‌باشند و عموما از عهده‌ی اکثر مردم بر‌می‌آیند.

 

21- تولید اسباب بازی

اسباب بازی صنعتی بزرگ و کاملا پایدار است؛ چراکه همیشه فرزندانی هستند که به دنبال اسبابِ بازی هستند و همیشه والدینی هستند که اسبابِ بازی را وسیله‌ای برای ارتقای فرزند خود می‌دانند. برای شروع، اول باید در خصوص نمونه‌ی اولیه و مواد اولیه‌ی موردنیاز برای نوع اسباب بازی مورد نظر، تصمیم بگیرید؛ زمانی که تصمیم گرفتید، قادر خواهید بود دستگاه این کار را بسازید و یا برای تولید انبوه، دستگاه آماده آن را از بازار خریداری نمایید.

 

22- تولید ظروف آشپزخانه

ظروف آشپزخانه همچون انواع تابه، قابلمه، کتری، کارد، قاشق و چنگال و ... وسایلی هستند که استفاده‌ی آنها در تمامی خانه‌ها ضروری می‌باشد؛ از همین رو ظروف آشپزخانه بازار بسیار بزرگی دارند. به همین دلیل، راه اندازی یک تولیدی ظروف آشپزخانه ایده‌ای بسیار خوب است. شما برای تولید ظروف آشپزخانه، می‌توانید دستگاه لازم برای این ایده را نیز به راحتی از بازار خریداری کنید.

 

23- تولید کفش

اگرچه تولید کفش را می‌توانید در مقیاس کوچک و با هزینه‌ی بسیار اندک نیز شروع کنید، اما برای بازخورد بیشتر، بهتر است که این کار را در مقیاس متوسط شروع کنیید. کفش‌ها و پوشاک مشابه آنها همچون بوت‌ها و صندل‌ها استفاده بسیار زیادی در زندگی مردم دارند و شما می‌توانید برای استارت این کار، کارگرانی را برای ساخت کفش دست ساز استخدام نمایید و یا برای تولید انبوه دستگاه تولید کفش را خریداری کنید.

 

24- ساخت لوازم برقی

امروزه زندگی بدون برق چندان قابل تصور نیست و کمتر وسیله‌ای امروزه پیدا می‌شود که بتواند بدون برق و تجهیزات برقی کار کند. پس راه‌اندازی کسب و کاری برای تولید لوازم برقی می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد؛ و شما می‌توانید این کار را با سرمایه‌ی متوسط آغاز نمایید. البته برای شروع این کار، بایستی مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه دریافت نمایید. 

 

25- تولید منسوجات

راه‌اندازی واحد نساجی یک ایده‌ی کاری می‌باشد که به سرمایه‌ی تقریبا زیادی نیاز دارد. با راه اندازی این کار، شما پارچه یا سایر محصولات نساجی را تولید خواهید کرد تا به افراد، خیاطی‌ها یا شرکت‌ها بفروشید. این موضوع را نیز درنظر بگیرید که این کار به دستگاه و فضای مورد توجهی نیاز دارد.

 

26- تولید آرد

آردی که از گندم یا سایر بذرهای گیاهی درست می‌شود، همیشه خواستار بسیار زیادی دارد، پس راه‌اندازی یک کار برای تولید آرد نیز می‌تواند سودآوری خیلی خوبی را به همراه داشته باشد. تولید آرد با دستگاه‌های آسیاب صورت می‌گیرد، و در صورتی‌که قصد اجرای اصولی یک واحد تولیدی آرد را داشته باشید، به احتمال زیاد نیازمند تهیه سوله‌هایی برای نگه‌داری غلات و دستگاه‌هایی برای بسته‌بندی آردِ تولید شده نیز خواهید داشت.

 

27- تولید انواع سس

تولید سس نیز با نظر به تمایل اکثر مردم به این ماده‌ی افزودنی لذیذ به خوراکی‎ها، بسیار پر رونق و سودآور است. البته روند تولید سس می‌تواند در مقیاس کوچک و حتی در خانه‌ها نیز انجام شود، اما تولید صنعتیِ آن که بازخورد خوبی را نیز در برخواهد داشت، مستلزم راه‌اندازی یک کسب و کار متوسط است.

 

ایده های کسب و کار بزرگ 

کسب و کارهای بزرگ، کسب و کارهایی هستند که نیازمند هزینه‌ی بالایی می‌باشند و عموما به فضایی قابل توجه نیز نیاز دارند. اما جالب است بدانید که در شهرک صنعتی سدید نمونه‌هایی از همین کسب و کارها نیز با هزینه‌های اولیه‌ی بسیار پایینی راه‌اندازی شده‌اند که بازخورد بسیار خوب و سودآوری بسیار بالایی را نیز در بر داشته‌اند.

 

28- تولید رنگ

تولید رنگ یکی کسب و کار تولیدی در مقیاس بزرگ می‌باشد که موارد خانگی و صنعتی بسیار زیادی به آن نیازمند هستند، از همین رو، اگرچه در ابتدا احتمالا شما نیاز به صرف هزینه‌های قابل توجهی داشته‌ باشید، اما با این وجود، سودآوری این کسب و کار می‌تواند کاملا توجیه‌پذیر باشد.

 

29- تولید سیمان

به دلیل رونق همیشگی ساخت و سازها و کارهای عمرانی، تقاضای سیمان همیشه بسیار زیاد است. و با نظر به سنگینی قابل توجه سیمان و هزینه‌های بالای حمل و نقل این مصالح ساخت و ساز، راه‌اندازی یک واحد تولیدی سیمان در هر شهری می‌تواند با استقبال بسیار بالایی برخوردار باشد. پس اگرچه احتمالا صرف هزینه‌ی اولیه برای راه‌اندازی این کسب و کار تا حدی بالاست، اما توجیه اقتصادی بسیار خوبی را نیز در پی دارد.

 

30- تولید کاشی های سرامیکی

همان طور که بیان شد، صنعت ساخت و سازها همیشه پر رونق است، و از آنجا که امروزه ظاهر ساخت و سازها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کاشی های سرامیکی علاوه بر تامین این خواسته‌ عمر سازه‌ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بالا می‌برند و هزینه‌ی آن نیز برای سازنده مناسب است. از همین رو، تولید این محصول سفالی-سرامیکی نیز بسیار توجیه پذیر و سودآور است.

 

31- تولید مواد شیمیایی

مواد شیمیایی برای اهداف مختلفی همچون شوینده‌ها و مواد بهداشتی، مواد نگهدارنده‌ی غذا، رنگ‌های البسه، رنگ‌های مو، حلال‌های شیمیایی، صنایع دارویی و .... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. لذا اگرچه در ابتدا برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی مواد شیمیایی نیازمند تهیه‌ی ماشین‌آلات این کار نسبتا پرهزینه و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذیربط خواهید بود، اما ارزش افزوده‌ی قابل توجه این کار، توجیه اقتصادی آنرا اثبات می‌کند.

 

32- تولید ابزار مهندسی

ابزار مهندسی برای ساخت محصولاتِ مختلف در صنعت‌های گوناگون (همچون مکانیک، عمران، برق، معماری و ...) استفاده می‌شوند؛ از همین رو، این ابزار محدوده‌ی وسیعی از نیازهای انسانی را به خود اختصاص می‌دهند. البته پیش از ساخت ابزار مهندسی، بایستی قالبی مناسب بسازید؛ و زمانی که قالبتان آماده شود، قادر خواهید بود تولید انبوه را آغاز کرده و ابزار ساخت مناسب، برای درست کردن آن را خریداری کنید.

 

33- تولید بلوک بتنی

بلوک بتنی در صنعت ساخت و ساز استفاده‌ی بسیار گسترده‌ای دارد. و اگرچه برای ساخت برخی از بلوک‌های بتنی نیاز به صرف هزینه‌ی چندان بالایی نیست و با اندک هزینه‌ای نیز می‌توانید تجهیزات لازم را تهیه کرده و اقدام به تولید نمایید، اما اگر بخواهید در این صنعتِ پر رقابت بهتر عمل کنید، لازم است تا دست به تولید بلوک‌هایی بزنید که در ساخت و ساز و کارهای عمرانی کاملا توجیه‌پذیر باشند و تمامی جوانبِ مهندسی عمران را پوشش دهند، پس احتمالا برای شروع کار، نیازمند صرف هزینه‌ای قابل توجه نیز باشید.

 

34- تولید محصولات پلاستیکی PVC

پلاستیک پی وی سی (پلی‌وینیل کلراید) محصولاتی هستند که در حال حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی به شمار می‌روند و به طور بسیار گسترده‌ای نیز در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته کارِ سودآور تولید پلاستیک های PVC، کاری است که هم در مقیاس‌های کوچک قابل اجراست و هم در مقیاس‌های بزرگ قابل پیاده‌سازی است.

 

35- شلنگ و رابط شلنگ

همان ظور که می‌دانید شلنگ وسیله‌ی است که برای حمل و انتقال انواع سیالات به کار می‌رود، پس بازار مصرف این محصول چندان محدودیتی ندارد و قطعا سودآوری آن نیز بسیار بالاست. البته در روند تولید شلنگ‌ها، لازم است تا نوع مصرف و استاندارهای لازم درخصوص قطر لوله‌ها، طول‌ آنها و ... نیز مورد توجه قرار بگیرد.