مسافت زیادِ کاری، نارضایتی زیاد از زندگی را در پی دارد

مشکلات فاصله خانه تا محل کار
امروزه تحقیقات زیادِ دانشمندان و محققان نشان از این دارد که هرچه بر میزان مسافت محل سکونت تا محل کار افزوده شود، به همان میزان از احساس رضایت و شادی در زندگی کاسته می‌شود و بر میزان احساس ناخوشنودی، انزوا و امثال این موارد منفی در فرد افزوده می‌شود.

در سال ۲۰۰۶، دانیل کانمن (Daniel Kahneman، روان‌شناس آمریکایی که در سال 2002 در حوزه‌ی روان‌شناسی قضاوت و تصمیم‌گیری، و اقتصاد رفتاری، جایزه نوبلِ اقتصاد را برد)، و آلن کروگر (Alan Krueger، اقتصاددان آمریکایی و استاد اقتصاد سیاسی در دانشگاه پرینستون بوده است)، در مطالعاتی که بر روی حدود ۹۰۰ زن اهل تگزاس انجام دادند؛ از آنها درخصوص احساسشان نسبت به تعدادی فعالیتِ مشخصِ متداول و میزانِ این احساس سوال کردند.

در این تحقیق، مسئله‌ی قرارگیری در کنار خانواده، بعد از اتمام فعالیتِ شغلی در رتبه‌ی دوم از احساسات مثبت و لذایذ قرار داشت؛ و حال آنکه رفت و آمدهای روزانه‌ی بین محل سکونت تا محل کار در فهرست طولانی این دو محقق، رتبه‌ی آخر را به خود اختصاص می‌داد.
جالب‌تر از آن، اینکه، براساس مطالعاتی که کانمن و کروگر انجام دادند؛ عزیمت به محل کار، آن هم در ابتدای صبح، ناخوشایندترین کاری بود که هر یک از افرادِ تحت تحقیق بدان نظر داشتند.


علاوه بر احساس نامطلوبی که در تحقیقِ یاد شده کشف شد، طبق بیان رابرت پاتنام (Robert D. Putnam‎، دانشمند آمریکایی و از استادان دانشگاه هاروارد)، مسئله‌ی تشدیدِ احساس تنهایی و بی‌کسی نیز یکی دیگر از اثرات منفی و نامطلوبی است که مسیرهای زمان‌بر و طولانیِ منزل تا محل کار بر روی فردِ شاغل می‌گذارد؛ وی در کتابِ خود Bowling Alone، از این موضوع (صرفِ زمانِ طولانی برای سفر بین خانه تا کار) به عنوان یکی از اثرگذارترین عوامل در انزوای اجتماعی نام می‌برد.

طبق ادعای پاتنام، هر ۱۰ دقیقه‌ای که به میزان زمانِ جابجایی بین خانه تا کار افزوده می‌شود، به همین نسب ۱۰ درصد از ارتباطات اجتماعی کاسته می‌شود؛ و بدین صورت، با کم شدن سهمِ فرد از ارتباطات اجتماعی، از میزان احساس رضایت و شادی او نیز کم می‌شود.


شما می‌توانید با انتخاب شهرک صنعتی سدید به عنوان محل کسب و کار خود، هم از پتانسیل‌های زیادِ این شهرک در جهت رشد و شکوفایی خود بهره ببرید، و هم تا حد امکان خود را از مشکلاتِ گوناگون بُعد مسافت رها سازید.
کارشناسان این شهرک هم‌اکنون آماده مشاوره به شما جهت راه‌اندازی کسب و کارتان در این شهرک هستند.