مزیت های سرمایه ‏گذاری و شروع فعالیت در شهرک‏ های صنعتی

مزایای شهرک های صنعتی
علاوه بر تامین امکانات زیربنایی در شهرک های صنعتی برای هر کسب و کار، آن هم به شکلی کاملا مناسب، جامع، کاملا موجه و پذیرفتنی, و اقتصادی؛ این شهرک ها مزایای زیاد دیگری نیز دارند که هم روند استقرار کارگاه ها و تولیدی ها در خود را تسهیل می کنند و هم عملکرد آنها را در روند اجرایی شان به مراتب اصولی تر بوده و با اختلالات خیلی کمتری روبرو خواهد شد.

با مزیت های سرمایه ‏گذاری در شهرک های صنعتی آشنا شوید

علاوه بر تامین امکانات زیربنایی در شهرک های صنعتی برای هر کسب و کار، آن هم به شکلی کاملا مناسب (همچون موارد فهرست شده در ذیل)، جامع، کاملا موجه و پذیرفتنی, و اقتصادی؛ این شهرک ها مزایای زیاد دیگری نیز دارند که هم روند استقرار کارگاه ها و تولیدی ها در خود را تسهیل می کنند و هم عملکرد آنها را در روند اجرایی شان به مراتب اصولی تر بوده و با اختلالات خیلی کمتری روبرو خواهد شد.


برخی از زیرساخت های شهرک های صنعتی:

  • تهیه مکان (زمین) مناسب جهت پیاده سازی طرح ‌های صنعتی در موقعیتی ارزنده (با نظر به مکان ‌یابی های صورت گرفته، طراحی انجام پذیرفته متناسب با اصول فنی و مهندسی و آخرین متد صنعتی سازی یک منطقه)
  • عدم نیاز به اخذ مجوزهای جداگانه و متعدد از ادارات و نهادهای اداری متعدد
  • جدا بودن از قوانین شهری و شهرداری ‌ها
  • صدور رایگان و بدون هزینه ی مجوزهای احداث و پایان کار (آنهم در کمترین مدت زمان ممکن)
  • تحویل روند اداره و مدیریت شهرک‌ ها صنعتی به‌ هیئت امنای شهرک (پس از بهره‌ برداری) 
  • امکان خرید یا اجاره ی مکان راه اندازی واحدهای صنعتی (البته با قواعد حاکم بر شهرک ها) به صورت آماده به منظور تسریع و تسهیل در فرایند بهره ‌برداری
  • کاهش قابل توجه هزینه ‌های سرمایه ‌ای و بهای تمام شده برای هر عملکرد (به خاطر استفاده از خدمات مشترک و کاملا سازماندهی شده)
  • امکان بهره گیری از وسایل ایاب و ذهاب مشترک
  • امکان دریافت تسهیلات و کمک های بانکی (با ارائه ی دفترچه ی اختصاص زمین به عنوان سند ثبتی مورد پذیرش بانک)
  • صدور و ارائه ی اسناد مالکیت تفکیکی (به صورت رسمی) ‌برای هر یک واحدهای مستقر در شهرک ها (با دریافت بهای زمین به قیمت تمام شده و البته بعد از احراز شرایط لازم)
  • اخذ فقط بخشی از بهای تمام شده ی احداثِ امکانات زیرساختی و خدمات عمومی (‌تحت عنوان بهای حقوق بهره‌ برداری از تاسیسات)
  • امکان بهره گیری از معافیت‌ های مالیاتی مطابق با مفادِ قانون مالیات ‌های مستقیم و قانون رفع موانع تولید
  • بهره گیری از معافیت مالیاتیِ استقرار در شهرک ‌های صنعتی

و ...

و جدای از موارد فوق که هر یک می تواند در تهییج صاحبان کسب و کار برای ورود به ادامه ی روند در شهرک ها بسیار موثر باشد، موارد بسیار زیاد دیگری همچون موارد زیر نیز وجود دارد که می تواند برای هر واحد صنعتی در شهرک های صنعتی بسیار مفید و کارآمد باشد:


خلاصی از بروکراسی اداری 

همچنین اختیاراتی که یک شهرک صنعتی دارد موجب می شود که راه اندازی یک کسب و کار در آن با روندهای فرسایشیِ بروکراسی و دیوان سالاری اداری مواجه نشود. و همین موضوع علاوه بر جلوگیری از بروز احساسات بد و پشیمانی در روند راه اندازی یک کسب و کار، سبب می شود که زمان راه اندازی و شروع به کار بسیار کاهش پیدا کرده و این اولین قدم در بالا بردن میزان بهره وری یک سرمایه برای هر کس خواهد بود.


تعاون و افزایش موفقیت

از دیگر مزیت های در شهرک‌ های صنعتی این است که با زمینه سازی مناسب، هم مسائل زیست‌ محیطی به خوبی حفظ و مدیریت خواهد گردید و هم همین مسئله در تجمیع واحدهای صنعتی هم رده و هم صنف نیز تاثیر به سزایی خواهد گذاشت که قرار گرفتن تولیدات همسو در کنار یکدیگر، زمینه ی مناسبی برای ایجاد همکاری‌ های جدید را فراهم خواهد کرد و این سبب می شود که هم افزایی واحدهای صنعتی بیشتر گردد. 


تجمیع و ساده سازی روند آموزشی و افزایش آگاهی ها

یکی دیگر از مزیت های شهرک ها (بویژه در سال های اخیر)، ارائه ی خدمات فنی جدید همچون راه اندازی کارگروه ها و خوشه ‌های صنعتی، آموزش و تعلیم تخصصی  واحدهای صنعتی مختلف، راه اندازی تورهای صنعتی، بهره گیری از تیم های مشاوره ی حرفه ای و ... نیز در دستور کار و شرح وظایف بسیار از شهرک های صنعتی قرار گرفته، که با نظر به تجمیع واحدهای صنعتی هم رده و همسو، هزینه ی این موارد نیز برای هر واحد بسیار کاهش پیدا می کند.


کمک های تجاری در مسیر مشتری مداری و فروش

همچون مورد قبل، با نظر به اینکه تجمیع واحدهای صنعتی در یک جا می تواند هزینه های آموزشی، مشاوره ای و ... را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد، این سبب شده که شهرک های صنعتی در بهبود روند امور تجاری واحدهای صنعتی، حمایت از حضور واحدها در بازارهای جهانی و صادراتی، راه اندازی نمایشگاه ها، مشاوره ی حرفه ای برای اموری همچون، برندسازی، بازاریابی، فروش، مشتری مداری و .... برای سرمایه گذاران بسیار کارآمد و مفید واقع شوند.


قاعده مندی و افزایش راندمان

از موارد دیگر که امروزه در اکثر شهرک ها مدنظر قرار می گیرد و در برخی از شهرک ها نیز برای آن قوانین و قواعدی نیز طرح می شود؛ مسئله ی نظم بخشی به روند کار جذب نیرو، تولید، فروش و ... است که بدین منظور بهره گیری از ابزار و راهکارهای مختلفی همچون استفاده از سیستم های CRM، آموزش کارها و امور به صورت تیمی و یکپارچه، استفاده از قواعدی همچون نظام آراستگی (5S)، بهبود مستمر (کایزن) و ... در شهرک ها با فرهنگ سازی عمومی گره خورده و سبب می شود تا بدین صورت میزان بازخورد هر واحد صنعتی و درصد راندمان آنها بسیار بالاتر رود.


مواد خام ارزان، تولید ارزان

یکی از مشکلاتی که اکثر واحدهای صنعتی (به صورت مجزا) با آن می توانند روبرو باشند، بهای بالایی که باید برای مواد خام خود بپردازند می باشد؛ و این در حالی است که با تجمیع واحدهای صنعتی همسو در شهرکهای صنعتی می تواند در هزینه کردها برای تهیه مواد اولیه و خام بسیار کارساز باشد و بهای تمام شده برای تهیه برخی و یا همه ی اقلام را بسیار کاهش دهد.
همچنین با نظر به مجوزهای بهره برداری شهرک های صنعتی از انرژی ها و نیازمندی هایی همچون آب، برق، گاز، تلفن و ...، واحدهای صنعتی می توانند در شهرک ها از تعرفه هایی برای استفاده از موارد برخوردار شوند و این نیز برای روند تولیدی آنها و بهای تمام شده ی تولیداتشان بسیار موثر باشد.


ارتباط بهتر با سازمان ها و اثرگذاری بیشتر

همچنین ایجاد پل ‌های ارتباطی بین شهرک های صنعتی و نهادهای اجرایی، حقوقی، نظارتی و ... همچون اتاق بازرگانی، وزارت صنعت، معدن، تجارت و ... و یا برقراری ارتباط با نهادهای اثرگذار دولتی از طریق یک شهرک صنعتی به مراتب راحت تر از یک واحد صنعتی مجزا می تواند صورت پذیرد، و همین موضوع نیز سبب خواهد شد که بهره گیری از امکانات و توانمندی های این نهادها و سازمان ها نیز برای هر واحد صنعتی بسیار آسان تر شود.
 

 

____________________________________________________________________
 

برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی سدید، تماس بگیرید:

03491002446
09130695258
09133986772
09137457454