دعوت به همکاری در شهرک صنعتی سدید / اشتغال در بستری بسیار مناسب برای جوانان

دعوت به همکاری
شهرک صنعتی سدید صانع با دارا بودن تیم قدرتمند، جوان و پویا و همچنین با نظر به مزیت های بسیار زیادی که در یک جا برای سرمایه گذاری گردآوری نموده است، شرایطی بسیار مساعد را برای همکاری با جوانان جویای رشد و شکوفایی محیا نموده است و از همین رو آمادگی خود را نیز برای کمک به فعالان حوزه ی تولید اعلام می کند.

اگرچه این روزها دغدغه ی به دست آوردن شغل برای خیلی از جوانان به امری هولناک بدل شده و محدودیت های ذهنی ایجاد شده موجب شده که برخی از آنها ماه ها و یا حتی سال‎‎‌ها برای دستیابی به یک شغل مناسب (بویژه کار کارمندی) به انتظار بنشینند. اما حقیقت این است که با در انتظار بودن، مسیرها هموار نخواهد شد و مشاغل در اختیار هیچ کس قرار نخواهد گرفت. این امری کاملا ضروری است که به منظور کاریابی دست به کار شده و گام ها را یکی پس از دیگری برداریم؛

با وجود اینکه بعضی از سختی های در پیش روی جوانان غیر قابل انکار بوده و نمی توان وجود بعضی از مشکلات را رد نمود؛ اما خوشبختانه امروزه افراد، گروه ها و سازمان های خصوصی و ملی مختلفی در راستای تسهیل امر کارآفرینی پیش قدم شده و تلاش هایی مجدانه ای در این راستا داشته اند.

از جمله این تلاش ها را می توان به وضوح در شهرک صنعتی سدید دید که به همت تعدادی از جوانان پر شور و دلسوز، مسیر کارآفرینی برای سایر جوانان هموار شده و امکانات ویژه ای برای آنها گرد هم آمده است. در واقع این شهرک دارای مزیت های کم نظیری است که یک جوان به ندرت می تواند همه ی این مزایا را در یک جا در اختیار داشته باشد.

 

مزیت های کلی شهرک صنعتی سدید

همت چند ساله ی تعدادی از فعالانِ مسجدی در عرصه ی تولید و اقتصاد موجب شده که امروز در شهرک صنعتی سدید به صورت یکجا مزیت های زیادی را شاهد باشیم که به طور کلی این مزیت ها شامل موارد زیر هستند:

  • مزیت های انحصاری شهرک سدید
  • مزیت های قالب کارگاهی شهرک نسبت به قالب های صنعتی
  • مزیت های اقتصادی
  • وجود پتانسیل های بالای شهرک برای بهره برداری و بالفعال سازی

گفتنی است که وجود همین ویژگی ها و مزیت ها (موارد فوق و مواردی که در ادامه فهرست شده است) بوده که سبب شده شهرک سدید در سال 1398 به عنوان شهرک نمونه کشوری شناخته شود.

 

تعدادی از مزیت های بسیار زیاد شهرک سدید

اما اگر بخواهیم مزیت های یاد شده را به صورت دقیق تر واکاوی کنیم، می توان به موارد بسیار زیادی اشاره کرد که ارائه ی همه ی آنها در مجال این مطلب نمی گنجد؛ از همین رو در ادامه صرفا به بخشی از مزیت های شهرک صنعتی سدید اشاره شده است. مزیت هایی که هر یک می تواند مسیر آغاز به کار جوانان را از شروع به کار گرفته تا مراحلی همچون، راه اندازی کامل کار تولیدی شان، تولید محصولات، جذب نیروی همکار، بازاریابی و فروش محصولات، برندسازی و ... را به طور قابل توجهی آسان نموده و حرکت جوانان را در قطار تولید و کارآفرینی بسیار سرعت ببخشد.

 

نزدیکی شهرک سدید به شهر

اولین ویژگی که هر کس با حضور در شهرک سدید (و یا حتی دیدن لوکیشن آن) شاهد آن خواهد بود، نزدیکی بسیار زیاد شهرک به شهر کرمان است؛ که این مسافت از 3 کیلومتر تجاوز نمی کند. و این در حالی است که غالبا شهرک های صنعتی حداقل 20 کیلومتر با شهرها و محل سکونت صاحبانشان فاصله دارند. علت این امر را می توان به راحتی در چیدمان شهرک یافت؛ چراکه شهرک سدید در امر تولید، به محصولاتی نظر دارد که فرایند تولیدشان به هیچ وجه موجب بروز آلودگی های زیست محیطی نمی شود و همین موضوع سبب شده تا شهرک به راحتی مجوز فعالیت در نزدیک ترین نقطه به شهر کرمان را اخذ نماید.

و ناگفته کاملا مشخص است که این مشخصه ی مهم هم ایاب و ذهاب را برای شاغلانِ در شهرک بسیار راحت می کند و هم هزینه های مربوطه را به طور چشم گیری کاهش می دهد.

 

نزدیکی شهرک سدید به کمربندی

جدای از واقع شدن شهرک سدید در نزدیکی شهر کرمان، موقعیت شهرک نیز به گونه ای است که دسترسی هر کس به بزرگراه اصلی شهر کرمان (کمربندی) را از مکانی بسیار مناسب فراهم می کند؛ که همین موضوع نیز سبب می شود دستیابی شاغلان در شهرک را به جای جای شهر کرمان را به بهترین وجه ممکن برایشان محیا کند.

 

نزدیکی شهرک سدید به ارگان های حیاتی

همین طور، موقعیت استراتژیک شهرک به گونه ای است که کمترین مسافت را با تعداد زیادی از ارگان های مورد نیاز همچون استانداری، دفتر امام جمعه، وزارت صنعت, معدن, تجارت، اورژانس و بیمارستان، شهرداری، دادگستری، شرکت شهرک های صنعتی و ... دارد. از همین در صورت نیاز به هر یک از این ارگان ها، کمترین هزینه ی مالی و زمانی را برای فرد در بر خواهد داشت.

 

وجود جَو فرهنگی غالب در شهرک سدید

حساسیت ویژه ی فعالان و دست اندرکاران این شهرک سبب شده که با وجود آزاد گذاشتن راه ورودِ هر جوان به جمع تولید کنندگان این شهرک، باز تمامی جوانانی که قصد فعالیت در این شهرک را دارند از صافی مولفه هایی همچون پیراستگی از تندروی های فکری و سیاسی، همت بالا، آمادگی نسبی، داشتن دغدغه ی کارآفرینی و ... بگذراند و همین موضوع سبب شده که جَوِ حاکم بر این شهرک، محیطی سالم، پاک و توأم با فرهنگ سازندگی و بالندگی را ایجاد نماید.

و همان گونه که اکثر بزرگان اندازه و بزرگی هر فرد را متناسب با میانگین اندازه ی افرادی می دانند که به صورت مستمر فرد با آنها در ارتباط است؛ شهرک سدید مکانی بسیار مناسب برای رشد و شکوفایی هر یک از جوانان می باشد.

 

استفاده شهرک سدید از حداکثر تراکم

اگرچه کارگاه های موجود در هر شهرک صنعتی موظفند تا بخش قابل توجهی از زمین خود (چیزی حدود 40 الی 50 درصد) را به محوطه سازی و موارد حاشیه ای اختصاص دهند و عملا چیزی در حدود نیمی از زمین اشخاص برای کار تولید غیرقابل استفاده می شود؛ اما نوع انتخاب واحدهای تولیدی و نحوه ی چیدمان و ... در شهرک سدید به گونه ای بوده که مجوز استفاده ی صددرصد تراکم زمین (به استثنای بخش اندکی برای حریم آتش) به صاحب زمین داده می شود؛ که این سبب می شود جوانان در بهره برداری حداکثر استفاده را از دارایی خود داشته باشند. گفتنی است که ایجاد فضاهای سبز، پارکینگ ها و ... همه بر عهده ی شهرک می باشد تا در این راستا هیچ گونه هزینه ای بر جوانان تحمیل نشود.

 

حل مشکل اخذ مجوزها برای فعالیت در شهرک سدید

با پیگیری های چند ساله ای که دست اندرکاران شهرک صنعتی سدید داشته اند، امر اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کارگاه در شهرک کاملا خودکار و آسان شده است؛ از همین رو جوانانی که قصد شروع به کار در شهرک را دارند به هیچ وجه درگیر روند پیچیده و بسیار طاقت فرسای اخذ مجوزها و بروکراسی اداری نخواهند شد.

بدین صورت، جدای از پروانه ها و مجوز های ساخت و ساز که همه توسط شهرک به جوانان اعطا می شود، انشعابات آب و تلفن نیز بدون دخالت غیر و توسط شهرک به هر کارگاه داده می شود. همچنین انشعابات برق و گاز نیز با نامه نگاری شهرک با کمترین دوندگی و بدون هر گونه مشکل دریافت می گردد.

 

عدم وقفه در راه اندازی کارگاه در شهرک سدید

همان طور که عنوان شد، اخذ کلیه ی مجوزها بدون و یا با واسطه, توسط شهرک صورت می گیرد و این امر مسیر شروع به کار را برای صاحبان کارگاه ها بسیار تسهیل می کند، همچنین با نظر به اینکه مدت زمان صدور مجوزها به یک روز کاری هم نمی رسد، لذا هر یک از جوانانی که قصد راه اندازی کارگاه خود را در شهرک دارند، می توانند بعد از تهیه زمین، بلافاصله اقدام به تکمیل ساخت و ساز کارگاه خود کنند و کار تولید محصول خود را استارت بزنند. که این صرفه جویی فوق العاده بالا می تواند جدای از هزینه های مالی، از هزینه ی زمان جوانان به طور بسیار چشمگیری بکاهد.

 

استفاده از ترانس برق مشترک در شهرک سدید

یکی دیگر از از اقدامات شهرک صنعتی سدید برای کاهش هزینه ی هر کارگاه، نصب یک ترانس 315KVA برای هر شش کارگاه است، و این عمل در ازای نصب یک ترانس 75KVA برای هر کارگاه، بسیار هزینه ی تهیه ترانسفورمر را کاهش می دهد و کار را برای صاحبان کارگاه ها تسهیل می کند.

 

عدم نیاز به حصارکشی در شهرک سدید

یکی از الزامات تولید کنندگان در شهرک های صنعتی این است که باید زمین تولیدی خود را حصار کنند که این موضوع هزینه ای مازاد را برای آنها به همراه دارد؛ اما نوع چیدمان و شرایط ایمنی در شهرک صنعتی سدید به گونه ای است که هیچ یک از صاحبان کارگاه ها نیازمند حصارکشی برای کارگاه های خود نیستند و می توانند به راحتی هزینه ی مربوط به این مسئله را کاملا حذف کنند.

لازم به ذکر است که حذف حصار کشی به هیچ عنوان از امنیت کارگاه های موجود در شهرک نمی کاهد، چراکه هم نوع ساختارِ کارگاه ها به خودی خود از ایمنی کامل برخوردار است و هم مسئولین شهرک امر ایمن سازی محیط شهرک را به طور جدید در دستور کار خود دارند که مورد زیر نیز تاییدی بر این مدعاست.

 

تامین امنیت کارگاه ها توسط شهرک سدید

برخی از جمله مواردی که دست اندرکاران شهرک صنعتی سدید برای افزایش امنیت شهرک مدنظر قرار داده اند شامل موارد زیر می شود:

  • نصب دوربین مدار بسته در نقاط مختلف شهرک و پوشش کامل کارگاه ها توسط دوربین های مدار بسته
  • ساخت ساختمان نگهبانی در ورودی شهرک و حضور 24 ساعته ی نگهبان در این ساختمان
  • ایجاد خاکریز دور تا دور شهرک برای ممانع از ورود افراد غیر از راه های انحرافی به شهرک
  • مانیتورینگ و نورپردازی قوی در سطح شهرک به منظور تامین بیشتر امنیت در شب ها
  • تامین سیستم های اتفاء حریق برای شهرک
  • کنترل کامل ورود و خروج افراد و کالاها
  • حصارکشی بخشی از محدوده ی شهرک و برنامه ی حصارکشی کامل در اطراف شهرک برای آینده ای نزدیک و ...

 

آمادگی کامل زیرساخت ها در شهرک سدید

همچنین با وجود نوپا بودن شهرک، هم اکنون تمامی امکانات و زیرساخت های لازم (زیر ساخت هایی همچون موارد زیر) برای بهره برداری حداکثری از محیط شهرک فراهم شده است و هر یک از صاحبان کارگاه ها می توانند بدون داشتن هر گونه دغدغه ای، به بهره گیری از این امکانات و زیرساخت ها بپردازند؛

  • انشعاب های آب، برق، گاز و تلفن برای ساختمان های اداری و کارگاهی شهرک
  • کابل کشی فیبر نوری با حداکثر پهنای باند برای اینترنت پرسرعت و قوی
  • اجرای ایستگاه تقلیل فشار نوع TBS با کاهش فشار از 250 psi به 60 psi برای ساختمان های شهرک
  • گازکشی کامل معابر شهرک و آماده بودن برای اتصال به ساختمان های در حال احداث
  • منهول گذاری زیر زمینی طبق ضوابط طراحی منهول برای برق و تلفن
  • اجرای مخزن آب 350 متر مکعبی، ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال آب
  • ترانس های برق با توان بالا برای بهره برداری کارگاه ها و ساختمان های اداری
  • شروع اجرای طرح فاضلاب شهری
  • اخذ مجوز حفر چاه های آب
  • اخذ معافیت نظارت های نظام مهندسی جهت کاهش هزینه ها و افزایس سرعت اجرای طرح ها
  • پیش بینی عمده ی کند و کارهای ضروری در سطح شهرک و اجرای آنها جهت جلوگیری از کند و کارهای احتمالی بعدی
  • اجرای آسفالت معابر ماشین رو و سنگ فرش پیاده رو ها
  • اجرای شبکه ی برق 20 کیلو واتی
  • اجرای روشنایی معابر، كنترل هوشمند و مانيتورينگ وضعيت چراغ هاي روشنايي معابر
  • طراحی نقشه های همسان و بهینه برای پیاده سازی ساختمان کارگاه ها و اداره ها
  • اخذ قراردادهای شفاهی یا مکتوب با صاحبان مصالح ساختمانی جهت کاهش قابل توجه تهیه مصالح برای سازندگان کارگاه ها و ...

 

منطقه بندی کامل کارگاه ها در شهرک سدید

اجرای طرح زون بندی (منطقه بندی) در شهرک نیز یکی دیگر از مزیت هایی است که هر کس در زمان احداث کارگاه خود می تواند از آن به شیوه های مختلف بهره بگیرید، و این موضوع مزیت هایی همچون موارد زیر را برای صاحبان کارگاه ها دارد:

  • جداسازی کامل واحدهای مختلف غدایی، نساجی، چوبی، فلزی، کانی های غیرفلزی، الکترونیکی، شیمیایی و ... از هم
  • ممانعت از هر گونه آلودگی یا اختلال واحدهای غیرمرتبط با واحد کارگاهی تولید کنندگان
  • امکان بهره برداری حداکثری از تجارب هم صنفان خود به راحتی و سهولت حداکثری
  • امکان دسترسی سریع به کارگاه ها با نظر به مشخص بودن دسته بندی ها
  • کاهش قابل توجه هزینه ی تولیدات، حمل و نقل و ....
  • بهبود روند آنالیز عملکردی هر واحد تولیدی جهت برنامه ریزی های بعدی و ارائه ی راهکارهای متناسب و ...

 

بهینه سازی کارگاه ها و ساختمان های اداری در شهرک سدید

از جمله مواردی که بیش از عمده ی شهرک های صنعتی در شهرک سدید به چشم می خورد، توجه ویژه ی مسئولین این شهرک برای روند ساخت و سازها است که این توجه ویژه سبب شده مزیت های بسیار زیادی شامل حال تولیدکنندگان شود، از جمله:

  • مشاع بودن دیوار ساختمان های کارگاه ها که موجب کاهش 20 درصدی هزینه ی ساخت و سازها برای جوانان شده است.
  • اجرای یک ساختمان مشترک به ازای هر دو کارگاه (با رعایت جوانب استقلال کاری هر کارگاه) برای کاهش هزینه ساخت ساختمان های اداری
  • افزایش یک متری ارتفاع کارگاه ها (با رعایت مسائل فنی و مهندسی) جهت اجرای طرح نیم طبقه در هر کارگاه و افزایش 80 درصدی فضای مفید در هر کارگاه
  • اجرای طرح و نقشه های واحد در هر کارگاه به منظور کاهش هزینه طراحی و افزایش یکپارچگی ساختار شهرک
  • اجرای معماری و نمای واحد برای ساختمان های اداری و کارگاهی در شهرک به منظور ساخت شهرکی کاملا چشم نواز و جذاب و ...

____________________________________________________________________
 

برای یک سرمایه گذاری موفق در شهرک صنعتی سدید، با شما هستیم:

03491002446
09130695258
09133986772
09137457454