نظر آقای پور ابراهیمی در مورد شهرک صنعتی سدید

شهرک صنعتی سدید
آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: از چند سال قبل، کار بسیار ارزشمندی از سوی جوانان یکی از مساجد کرمان پایه ریزی شد و خود آن‌ها برای اشتغال خود برنامه ریزی و با دست خالی شروع کردند و یک مجموعه تقریبا ۲۳ هکتاری به عنوان اولین شهرک صنعتی بخش خصوصی  دنبال کردند.

وی با بیان اینکه این مجموعه با همت بلند جوان‌های خود، همکاری مسئولان و کمک‌های صورت گرفته از سوی مجلس در سال ۹۴ توانست مجوز ایجاد شهرک صنعتی بخش خصوصی را در فاصله نزدیک به ۱۲ کیلومتری جاده چترود به سمت کرمان دریافت کند، افزود: در جلسه مجمع عالی بسیج استان تصویب شد که این شهرک به عنوان یکی از شهرک‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در کشور مطرح شود.

پور ابراهیمی با بیان اینکه در شهرک سدید، فضای بسیار خوبی وجود دارد، گفت: اخیرا با وزیر ورزش و جوانان که به کرمان آمدند، این موضوع را مطرح کردیم و امیدواریم این موضوع مبنایی برای حضور جوان‌ها در امر اشتعال که یکی از اصلی‌ترین موضوعات در کشور است، قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت قابل بازدید است و من پیشنهاد می‌کنم جوانان استان کرمان از شهرک بازدید کنند، بیان داشت: ما در حوزه تجهیز منابع کاملا آمادگی داریم به عنوان مثال: مصوبه‌ای سال ۹۵ در مجلس داشتیم که این مصوبه اجازه می‌دهد افراد بتوانند از صندوق توسعه ملی با تأمین مالی حدود ۶ درصد استفاده کنند و خداروشکر این موضوع ظرفیت سازی شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مصوبه دیگر را استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تأمین منابع ارزی به منظور واردات کالا‌ها از خارج کشور برای تجهیزات کارخانه‌های این گونه کار‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در اینگونه کار‌های اقتصادی کمک‌هایی در ارتباط با مالیات و مشکلات مالیاتی، مسائل بیمه‌ای و موضوعات بانکی صورت گرفته است و همه این موارد ارتباطاتشان با کمیسیون اقتصادی مجلس مشخص و ثقل تصمیمات حوزه مجلس است، بیان داشت: مجموعه‌ای از قوانین و مقررات در حوزه بودجه دیدیم که بخشی از آن‌ها در قوانین پایه و قوانین مادر است؛ با این حال اگر مواردی به ما ارجاع شود، به صورت موردی همانند همکاری با شهرک سدید، در دستور کار قرار می‌دهیم و در این مسیر همراهی بعدی را تعریف می‌کنیم.

مساجد می‌توانند بهترین مکان برای نابود کردن نقشه‌های دشمن در جنگ اقتصادی و فرهنگی باشند و همچون زمان جنگ تحمیلی با همت و همکاری اهالی محل و خیران در قالب اقداماتی مخلصانه همچون گذشته پیروزمندانه در میدان نبرد، دشمنان را سرافکنده کنند.