شهرک سدید، حاصل تلاشِ تعدادی جوانِ دغدغه‌مند است

به گزارش واحد رسانه‌ی شهرک صنعتی سدید؛ گفتگوی امروز صبحِ خبرنگارِ این شهرک با آقای محسن امیری در خصوص دغدغه‌های شهرک سدید بود. 

 

هدف اصلی شهرک صنعتی سدید "تولید" است

آقای امیری در این گفتگو، با اشاره به اینکه هدف اصلی شهرک صنعتی سدید "تولید" است افزود؛ این هدفِ مهم، که از ابتدای راه‌اندازی شهرک، برنامه‌ی کوتاه‌مدت و بلندمدت و همچنین چشم‌انداز همیشگیِ دست‌اندرکاران شهرک بوده است، از همان اول با دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی همچون اشتغال جوانان، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگِ فاخرِ ایرانی-اسلامی، رفعِ مشکلات مالی و معیشتی، افزایش همبستگیِ هموطنان، آبادانی ایران اسلامی و ... گره خورده بود.

محسن امیری ادامه داد؛ و اگرچه به لطف خدا، امروز شاهد بروز و نمودِ رشد و شکوفایی در این شهرک هستیم و تا حد قابل توجهی بر دغدغه‌های یاد شده فائق آمده و بر بخشی از خواسته‌های مطلوبِ شهرک جامه‌ی عمل پوشانده شده است؛ اما کماکان مسیری بسیار طولانی برای رسیدن به این آرمانِ بزرگ و موفقیتِ صددرصدی وجود دارد.

 

دست اندرکاران شهرک سدید برای آینده‌ی شهرک جیب ندوخته‌اند

این مسئولِ نظارتی شهرک صنعتی سدید از کمرنگ بودنِ نگاه مادیِ مسئولین شهرک به روندِ رشدِ شهرک اشاره کرد و خاطرنشان نمود؛ و هرچند رسیدن شهرک به رشد و بالندگی اقتصادی، یکی از خواسته‌های پررنگِ دست‌اندرکارانِ این شهرک است؛ اما این نگاهِ اقتصادی به شهرک و واحدهای تولیدی ختم شده و به هیچ وجه متوجه‌ی منافعِ مادی مسئولین شهرک نیست.

وی با اشاره به برخواستنِ ایده‌ی شهرک سدید از یکی از مساجدِ شهرک کرمان، بیان خود را تکمیل کرد؛ صبغه‌ی مذهبی و جهادی فعالانِ شهرک سبب شده که ایشان در این مسیر هیچ چشم‌داشتی نداشته و از همین رو نه تنها تاکنون هیچ منفعت مادی نسیب ایشان نشده، بلکه این جوانان نسبت به آینده‌ی شهرک نیز هیچ توقعی برای خود ندارند؛ در واقع نگاه ایشان اصلا مادی نیست، بلکه بیش از هر چیز، رضایت خداوند متعال مدنظرشان است.


جوانانی دغدغه‌مند برای سایر جوانان

امیری از شناخت کامل اکثر دست‌اندرکاران شهرک از پیش از راه‌اندازی آن خبر داد و تاکید کرد؛ اگرچه توفیق همکاری من با این شهرک از همان ابتدا حاصل نشد و حضورم در این شهرک از اواسطِ فعالیتش بود، اما به واسطه‌ی آشنایی و شناختی که خودم از قبل از استارت کار شهرک با جوانانِ مسجدیِ فعال در این شهرک داشتم، به خوبی بر این موضوع واقف هستم که دغدغه‌های یاد شده‌ی این جوانان از پیش از کلید خوردنِ ایده‌ی شهرک سدید نیز در ذهن و قلب ایشان وجود داشت؛ از همین رو رسوخِ این دغدغه و دلواپسیِ خداپسندانه‌ی ایشان در روند راه‌اندازی شهرک نیز امری کاملا عادی است.

 

دغدغه‌ها با واحدهای تولیدی گره خورده‌اند

این فعالِ اقتصادی داشتنِ نگاه ویژه‌ به واحدهای تولیدی را برنامه‌ی اصلیِ امروز شهرک عنوان کرد و افزود؛ با نظر به اینکه به لطفِ حضرتِ حق، امروز تقریبا تمامی نیازهای زیرساختی شهرک مرتفع شده است، بیشترین توجه مسئولینِ شهرک به راه‌ افتادن واحدهای تولیدی بیشتر در این شهرک و حذف کلیه‌ی موانع برای جلوگیری از تعطیل شدن حتی یک واحد تولیدی است؛ چراکه تحقق این امر قطعاً در تحقق بیش از پیش خواسته‌های خداپسندانه و عام‌المنفعه خواهد بود.


به دنبال استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها هستیم

وی انتخابِ احسنِ موقعیت مکانی، همراهان، نیروهای اجرایی و .... را دلیلی بر تیزبینی و فراست هیئتِ مدیره‌ی شهرک دانست و افزود؛ با نظر به انتخاب‌های حساب شده و بسیار اصولی که ایشان داشته‌اند، امروز این شهرک از پتانسیل‌ بسیار بالایی برخوردار است، و با نظر به خواستگاهِ این شهرک که همان راه‌اندازی تعداد 900 واحد تولیدی پویا و فعال است، تلاش ما بر این است که از حداکثر پتانسیلِ موجود و ابزارهای در دسترس استفاده کنیم تا بیشترین بازخورد را نیز برای احداث و فعال‌سازی واحدهای تولیدی داشته باشیم.


همراهی سایر جوانان، ایرانی آبادتر را نوید می‌دهد

محسن امیری در انتها با دعوت از تمامی جوانانِ دغدغه‌مند برای فعالیت در این شهرک، گفت؛ اگرچه حرکت رو به رشد شهرک سدید تا به امروز بسیار موفق بوده است، اما قطعا در مسیر شکوفایی حداکثری این شهرک که در پی آن چندده هزار کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم، ارتقای سطح کیفی هموطنان، افزایش همدلی جوانان و ... نیز رخ خواهد داد، مستلزم همتی بسیار بلند و همراهی خیل کثیری از جوانانی است که جدای از توجهشان به مسئله‌ی رشد شخصی و خانوادگی و ارتزاقشان، به مشکلات سایر هوطنان - بویژه جوانان - نیز توجه ویژه دارند.

از همین رو از یکایک جوانان دعوت به عمل می‌آید تا با راه‌اندازی کسب و کار خود در این شهرک، علاوه بر بهره‌مندی از ویژگی‌های کم‌نظیر و بسیار متعدد شهرک به نفع خود و خانواده خود، موجبات پویایی و آبادانی بیشتر شهرک را نیز فراهم کنند.